NVIDIA prezentuje 9 gier AAA z obsługą RTX, w tym Minecraft i Dying Light 2

NVIDIA prezentuje 9 gier AAA z obsługą RTX, w tym Minecraft i Dying Light 2

NVIDIA oraz partnerskie studia tworzące gry na PC wykorzystali Gamescom do zaprezentowania dziewięciu nowych integracji ray tracingu w nowych grach z kategorii AAA. Tytuły prezentowane z nowymi graficznymi "wodotryskami" to: Minecraft RTX, Call of Duty: Modern Warfare, Control, Dying Light 2, Metro Exodus - The Two Colonels (DLC), Synced: Off-Planet, Cyberpunk 2077, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 i Watch Dogs: Legion. Podobnie jak w przypadku przeróbki Quake II RTX+, aktualizacja Minecraft odnowi całą grę z wykorzystaniem path tracing, zaawansowanej formy śledzenia promieni.  "Oświetlenie zostało ulepszone do globalnej iluminacji generowanej w czasie rzeczywistym, umożliwiając realistyczne oświetlanie bloków i budynków podczas modyfikacji świata. Bloki emitujące światło jak Glowstone i Lava, mogą oświetlać otoczenie wraz z innymi dynamicznymi elementami gry. Woda, szkło i inne odblaskowe powierzchnie pokazują dokładne odbicia w czasie rzeczywistym, ukazując otoczenie w lustrzanym odbiciu" - zapowiada NVIDIA.

NVIDIA forsuje RTX wśród swoich partnerów i przedstawia kilka tytułów AAA. Nie wszyscy są jednak przekonani do śledzenia promieni.

Wiadome już było już, że Control, Cyberpunk 2077, Call of Duty: Modern Warfare, Watch Dogs: Legion i Wolfenstein: Youngblood będą posiadać wsparcie dla raytracingu. Na Gamescom deweloperzy po raz pierwszy prezentują jednak niektóre z tych tytułów RTX On w akcji. Ponadto jest kilka pozycji, w których obsługa raytracingu jest nowością: Dying Light 2, Metro Exodus - The Two Colonels (DLC), Synced: Off-Planet oraz wspomniany Minecraft RTX. W przypadku Dying Light 2 NVIDIA udostępniła pierwsze zrzuty ekranu, ukazujące różnice w grafice po zastosowaniu nowej technologii. Metro Exodus – The Two Colonels (DLC) pojawi się już 20 sierpnia. Podstawowa gra posiadała wsparcie dla śledzenia promieni, nie jest więc zaskoczeniem, że dodatek również podąża tą drogą. W tym dodatku DLC ma być jeszcze więcej śledzenia promieni i tym razem technologia ta dotyczyć będzie oświetlenia obszarów, światła punktowego oraz przedmiotów emitujących światło, co ma wzmocnić sztuczne oświetlenie i inne efekty. Synced: Off-Planet to survivalowy tytuł PvPvE na ponad 50 graczy, pochodzący od chińskiego TenCent. Gra może renderować odbicia i cienie z wykorzystaniem śledzenia promieni na komputerach PC i laptopach z kartami GeForce RTX.

NVIDIA stara się mocno forsować obsługę ray traycingu w grach i dodaje kilka dobrze zapowiadających się tytułów AAA, do listy gier wspierających RTX. Niestety ponad połowa z tych 9 zaprezentowanych na Gamescom tytułów, była już wcześniej zapowiedziana, włącznie z obsługą śledzenia promieni. Co ciekawe, jedna z pierwszych zapowiadanych gier RTX, Assetto Corsa Competizione (ACC),zawiesiła na czas nieokreślony wsparcie dla NVIDIA RTX. "Naszym priorytetem jest poprawa, optymalizacja i ewolucja wszystkich aspektów ACC", napisał przedstawiciel Aristotelis. "Jeśli po naszej długiej liście priorytetów, poziom optymalizacji tytułu i dojrzałość technologii pozwoli na pełną implementację RTX, chętnie zbadamy tę możliwość, ale na razie nie ma powodu, aby marnować zasoby i czas na implementację bardzo niskiej liczby klatek na sekundę".

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA prezentuje 9 gier AAA z obsługą RTX, w tym Minecraft i Dying Light 2

 0