NVIDIA zapowiada opcję regulacji ostrości w DLSS 2.0

NVIDIA zapowiada opcję regulacji ostrości w DLSS 2.0

NVIDIA wprowadziła niedawno drugą generację technologii DLSS, która nazywa się po prostu DLSS 2.0. Ta wykorzystywana jest w grach Wolfenstein: Youngblood, Control, MechWarrior 5 oraz Deliver Us The Moon, które mieliśmy okazję już nawet przetestować (odsyłamy pod TEN adres) i byliśmy pod sporym wrażeniem postępu, jakiego Zieloni dokowali w ramach tego rozwiązania. Przypominamy, że DLSS to technika stosowana do wygładzania krawędzi oparta o super sampling wykorzystujący głębokie uczenie, co skutkować ma znaczącą poprawą wydajności w grach. Początkowo jednak DLSS powodowało czasem okropne wręcz rozmydlenie obrazu, zaś w DLSS 2.0 potrafi wypadać w tym aspekcie nawet lepiej od TAA. Co więcej, NVIDIA już szykuje kolejne ulepszenia i wkrótce powinniśmy doczekać się nawet możliwości samodzielnego dostosowania ostrości obrazu w DLSS 2.0.

Wkrótce powinniśmy doczekać się możliwości samodzielnego dostosowania ostrości obrazu w ramach DLSS 2.0.

NVIDIA zapowiada opcję regulacji ostrości w DLSS 2.0

Z doniesień wynika, że w kodzie DLSS 2.0 znajduje się ukryta komenda o nazwie „r.NGX.DLSS.Sharpness”, która obecnie nic nie robi. Jak ujawnia jednak sam producent w serwisie GitHub, ta nowa opcja samodzielnej regulacji ostrości zostanie wkrótce dodana do DLSS 2.0. „Obecnie ciężko pracujemy nad kalibracją regulowanej przez użytkowników ostrości, by dobrze korelowała z wewnętrzną wartością ostrości produkowaną przez głęboką sieć neuronową DLSS, w celu dostarczenia stałego obrazu o wysokiej jakości, dając jednocześnie użytkownikom znaczący poziom kontroli nad wyostrzaniem, jakie chcą zastosować. Opcja ta jest obecnie dostępna jedynie jako debug w nieprodukcyjnych wydaniach DLSS” - napisał przedstawiciel zielonej ekipy.

Możliwość samodzielnej regulacji ostrości na pewno ucieszy wszystkich tych graczy, którzy uważają, że DLSS 2.0 produkuje przeostrzony obraz. Poza tym, pecetowi użytkownicy otrzymają jeszcze jeden suwak dający im większą kontrolę nad oprawą graficzną w grach. Niestety NVIDIA nie zdradziła jeszcze, kiedy możemy spodziewać się debiutu tej opcji w grach oferujących drugą generację DLSS. Nie mamy nawet pewności, czy dotychczasowe gry będą wspierały to rozwiązanie, czy też udostępnione zostanie ono jedynie w nowych tytułach obsługujących Deep Learning Super Sampling. Niemniej jednak warto czekać na stosowną aktualizację, szczególnie teraz, kiedy DLSS 2.0 rzeczywiście staje się technologią na miarę początkowych zapowiedzi NVIDII.        

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA zapowiada opcję regulacji ostrości w DLSS 2.0

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł