Otwarty kod FSR 3.0 już dostępny. Jeszcze więcej gier ze wsparciem technologii AMD

Otwarty kod FSR 3.0 już dostępny. Jeszcze więcej gier ze wsparciem technologii AMD

AMD pod koniec zeszłego tygodnia udostępniło kod źródłowy FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3.0). Technologia ta jest dostępna dla DirectX 12 i Unreal Engine 5, dzięki czemu programiści i entuzjaści mogą teraz eksperymentować z nią i implementować ją do swoich gier i aplikacji. Jest to pierwszy przypadek udostępnienia przez producenta technologii Frame Generation w ramach otwartego kodu.

FSR 3.0 jest następcą FSR 2.0 i oferuje lepszą wydajność i jakość niż jego poprzednik. Chociaż komponent generowania klatek jest opcjonalny, funkcja skalowania w dalszym ciągu działa bez niego. Wraz z przejściem na model open source AMD udostępnia programistom kod źródłowy i pliki DLL, aby dodać obsługę technologii skalowania. W przypadku gier, które mają już funkcjonalność FSR 2.0, AMD zaleca zastąpienie jej FSR 3.0.

FSR 3.0 jest następcą FSR 2.0 i oferuje lepszą wydajność i jakość niż jego poprzednik.

AMD twierdzi, że najnowsza wersja FSR jest ulepszona w stosunku do wcześniejszych wersji preview zawartych w Forspoken i Immortals of Aveum. Aby poprawić wydajność, AMD zaleca korzystanie z obliczeń asynchronicznych z FSR 3.0, ale włączenie tego w jednym kroku może powodować trudności w przypadku określonych silników. Aby to ułatwić, programiści powinni uruchamiać Optical Flow i Frame Interpolation w podstawowej kolejce graficznej. Ta metoda może zapewniać mniejszą wydajność, ale zużywa mniej pamięci i powinna działać lepiej.

FSR 3.0

Warto również zauważyć, że AMD zaleca korzystanie z akceleracji sprzętowej kolejkowania GPU, funkcji systemu Windows dostępnej dla wybranych kart Radeon RX 7000 z najnowszym sterownikiem. Dodatkowo interfejs API wymaga ustawienia trybu jakości FSR 3.0, aby umożliwić generowanie ramek.

FSR 3.0

Aby zapewnić szerokie zastosowanie AMD FSR 3.0, został on rozpowszechniony na licencji MIT. AMD opublikowało również bibliotekę DLL FSR 3.0 jako część pakietu FidelityFX SDK, dzięki czemu implementacja jest znacznie bardziej przystępna i zapewnia łatwy dostęp do narzędzi do debugowania. Programiści mogą na bieżąco aktualizować oprogramowanie FSR i zabezpieczać jego implementację w przyszłości, korzystając z pakietu AMD SDK. To samo można powiedzieć o wtyczce Unreal Engine 5 FSR 3.0, którą również można już pobrać.

FSR 3.0

Teraz, gdy FSR 3.0 przeszło na model typu open source, jest tylko kwestią czasu, zanim więcej programistów i modderów doda obsługę FSR 3.0 (z generowaniem klatek lub bez) do większej liczby gier.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Otwarty kod FSR 3.0 już dostępny. Jeszcze więcej gier ze wsparciem technologii AMD

 0