Overclocker pokazał, że można oszukiwać w benchmarkach jak 3DMark

Overclocker pokazał, że można oszukiwać w benchmarkach jak 3DMark

Profesjonalny overclocker Ronaldo Buassali, współpracujący  producentem kart graficznych GALAX, opublikował materiał wideo, na którym ukazuje jak za pomocą ustawień w sterownikach można oszukiwać w benchmarkach, uzyskując wyższe wyniki.

Problem ten dotyczy nie tylko aplikacji 3DMark, ale również innych benchmarków, które są brane pod uwagę w klasyfikacji HWBOT. To budzi uzasadnione obawy, że część światowych rekordów mogło zostać osiągniętych właśnie z pomocą tej sztuczki. Mówiąc w skrócie, możliwe jest wprowadzenie zmian w ustawieniach sterownika, zaraz przed startem benchmarka. Jeśli zrobi się to za wcześnie, w rezultacie uzyska się niepotwierdzony wynik. Jeśli jednak uda się tego dokonać we właściwym momencie, dokładnie przed wystartowaniem testu, ominie się walidację sterowników, bo ta już miała miejsce. Na materiale pokazowym Ronaldo uzyskał całkowity wynik w Time Spy wynoszący 12638 punktów, a za grafikę 13278. Zmieniając opcje w sterowniku wyniki wzrosły odpowiednio do 12951 / 13800 punktów. Overclocker wyjaśnia, że nie zawsze zmiana taka oznacza wyższy wynik, to zależy od oprogramowania, ale podatne na to oszustwo są benchmarki od Futuremark, Unigine oraz Allbenchmark (Catzilla).

Futuremark zawiesił przyjmowanie wyników w Hall of Fame do czasu usunięcia błędu

Futuremark zostało poinformowane o błędzie i wydało oświadczenie: "Sposób ten został do nas faktycznie zgłoszony przez GALAX i bazując na tych doniesieniach przeprowadziliśmy wewnętrzne testy i zaimplementowaliśmy poprawkę, która wkrótce zostanie upubliczniona. Nie znam konkretnej daty, kiedy poprawka będzie dostępna publicznie, jednak powinno się to stać w najbliższej przyszłości. Jeśli chodzi o wykrywanie tego oszustwa w opublikowanych dotąd wynikach, to w momencie gdy GALAX nam to zgłosiło, byliśmy w stanie manualnie odróżnić przykłady wyników, które osiągnięto oszukując od tych osiągniętych uczciwie, porównując częstotliwości taktowania podczas testów do osiągniętej ilości klatek na sekundę. Także nie jest to oszustwo nie do wykrycia, jednak przechodziło automatyczną weryfikację. Obecne wyniki będą dokładnie zweryfikowane dla każdego przypadku, gdyż konieczne jest usunięcie tych uzyskanych przy pomocy oszustwa".

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Overclocker pokazał, że można oszukiwać w benchmarkach jak 3DMark

 0