Deathloop, shooter FPS od Arkane Studios (wydany przez Bethesdę), jest pierwszą grą, która otrzymała wsparcie dla technologii AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.0. Ekipa z portalu TechPowerUp (TPU) miała już okazję sprawdzić jak rozwiązanie to sprawuje się w akcji i trzeba przyznać, że wygląda to bardzo obiecująco.
Nie da się ukryć, że chociaż implementacja AMD FSR 1.0 była przyzwoita, pozostawiała wiele do życzenia, zwłaszcza jeśli porównamy ją z DLSS 2.0 od NVIDII. AMD twierdziło, że nowa generacja 2.0, dzięki czasowemu upscalingowi, rozwiąże większość problemów poprzednika i wygląda na to, że czerwona ekipa nie przesadzała w swoich zapowiedziach marketingowych, ponieważ TPU jest pod wrażeniem tego, co AMD było w stanie zrobić z FSR 2.0.
TechPowerUp jest pod wrażeniem tego, co AMD było w stanie zrobić z FSR 2.0.
Tak TPU podsumowała swoje testy FSR 2.0: AMD osiągnęło coś nie do pomyślenia — nowe FidelityFX Super Resolution FSR 2.0 wygląda niesamowicie, tak samo dobrze jak DLSS 2.0, a właściwie DLSS 2.3 (w Deathloop). Czasem nawet trochę lepiej, czasem trochę gorzej, ale ogólnie jest to ogromna wygrana AMD.
[..] jest ogromna poprawa, porównując FSR 1.0 z FSR 2.0. Porównanie do „Native” lub „Native+TAA” również zawsze wygląda gorzej niż FSR 2.0, czego można się spodziewać. Porównując tryby „DLSS Quality” z „FSR 2.0 Quality” można zauważyć drobne różnice, ale w każdym przypadku, który znalazłem, powiedziałbym, że niemożliwe jest określenie jednego rozwiązania jako lepszego od drugiego, są to w zasadzie tylko osobiste preferencje lub nawet mniej.
Nadal istnieją pewne kwestie, takie jak upskalowanie niskiej rozdzielczości, odbywające się w trybie Performance (obrazek poniżej), które nie są tak dobre jak DLSS, ponieważ niektóre odtwarzanie obrazu oparte na sztucznej inteligencji może być konieczne przy tych niższych liczbach pikseli (50% natywnych w przypadku trybu Performance). Istnieją również drobne problemy z cienką geometrią.
Sprawy wyglądają nieco inaczej na dolnym końcu spektrum, porównując „DLSS Performance” do „FSR 2.0 Performance”. Tutaj powiedziałbym, że DLSS jest nieco lepsze, zwłaszcza jeśli chodzi o powierzchnie teksturowane. Cienka geometria również wygląda nieco bardziej szczegółowo w DLSS, ale ogólnie jest to bardzo zbliżony wynik, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że NVIDIA miała dużo czasu na dopracowanie DLSS, podczas gdy FSR 2.0 znajduje się w swojej pierwszej iteracji.
Poniższy film przedstawia porównanie jakości obrazu FSR 2.0 z FSR 1.0 i DLSS 2.3:
Zachęcamy do zapoznania się z pełną recenzją na stronie TPU. Tymczasem AMD ogłosiło również, że FSR 2.0 pojawi się w większej liczbie tytułów, w tym Asterigos, Delysium, EVE Online, Farming Simulator 22, Forspoken, Grounded, Microsoft Flight Simulator, NiShuiHan, Perfect World Remake, Swordsman Remake i Unknown 9: Awakening. Nie są to może najbardziej popularne tytuły (poza kilkoma wyjątkowa), ale zapewne lista ta będzie szybko się poszerzać.
Zobacz także:
- Ryzen 7000 - przecieki wskazują na nieodległą datę premiery nowej generacji CPU AMD
- Radeon RX 6950 XT, 6750 XT i 6650 XT - gamingowe wyniki kart AMD. Jak wypadają na tle GeForce'ów?
- Ktoś w końcu przetestował kartę graficzną Intel Arc A370M. Warto było czekać?
Pokaż / Dodaj komentarze do: Pierwsze testy pokazują, że AMD FSR 2.0 rzeczywiście może być zabójcą NVIDIA DLSS