Pierwsze testy pokazują, że AMD FSR 2.0 rzeczywiście może być zabójcą NVIDIA DLSS

Pierwsze testy pokazują, że AMD FSR 2.0 rzeczywiście może być zabójcą NVIDIA DLSS

Deathloop, shooter FPS od Arkane Studios (wydany przez Bethesdę), jest pierwszą grą, która otrzymała wsparcie dla technologii AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) 2.0. Ekipa z portalu TechPowerUp (TPU) miała już okazję sprawdzić jak rozwiązanie to sprawuje się w akcji i trzeba przyznać, że wygląda to bardzo obiecująco. 

Nie da się ukryć, że chociaż implementacja AMD FSR 1.0 była przyzwoita, pozostawiała wiele do życzenia, zwłaszcza jeśli porównamy ją z DLSS 2.0 od NVIDII. AMD twierdziło, że nowa generacja 2.0, dzięki czasowemu upscalingowi, rozwiąże większość problemów poprzednika i wygląda na to, że czerwona ekipa nie przesadzała w swoich zapowiedziach marketingowych, ponieważ TPU jest pod wrażeniem tego, co AMD było w stanie zrobić z FSR 2.0. 

TechPowerUp jest pod wrażeniem tego, co AMD było w stanie zrobić z FSR 2.0. 

AMD FSR 2.0 zadebiutuje już jutro. Znamy pierwsze gry, które będą wspierać tę technologię

Tak TPU podsumowała swoje testy FSR 2.0: AMD osiągnęło coś nie do pomyślenia — nowe FidelityFX Super Resolution FSR 2.0 wygląda niesamowicie, tak samo dobrze jak DLSS 2.0, a właściwie DLSS 2.3 (w Deathloop). Czasem nawet trochę lepiej, czasem trochę gorzej, ale ogólnie jest to ogromna wygrana AMD.

[..] jest ogromna poprawa, porównując FSR 1.0 z FSR 2.0. Porównanie do „Native” lub „Native+TAA” również zawsze wygląda gorzej niż FSR 2.0, czego można się spodziewać. Porównując tryby „DLSS Quality” z „FSR 2.0 Quality” można zauważyć drobne różnice, ale w każdym przypadku, który znalazłem, powiedziałbym, że niemożliwe jest określenie jednego rozwiązania jako lepszego od drugiego, są to w zasadzie tylko osobiste preferencje lub nawet mniej.

Nadal istnieją pewne kwestie, takie jak upskalowanie niskiej rozdzielczości, odbywające się w trybie Performance (obrazek poniżej), które nie są tak dobre jak DLSS, ponieważ niektóre odtwarzanie obrazu oparte na sztucznej inteligencji może być konieczne przy tych niższych liczbach pikseli (50% natywnych w przypadku trybu Performance). Istnieją również drobne problemy z cienką geometrią.

Sprawy wyglądają nieco inaczej na dolnym końcu spektrum, porównując „DLSS Performance” do „FSR 2.0 Performance”. Tutaj powiedziałbym, że DLSS jest nieco lepsze, zwłaszcza jeśli chodzi o powierzchnie teksturowane. Cienka geometria również wygląda nieco bardziej szczegółowo w DLSS, ale ogólnie jest to bardzo zbliżony wynik, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że NVIDIA miała dużo czasu na dopracowanie DLSS, podczas gdy FSR 2.0 znajduje się w swojej pierwszej iteracji.

Poniższy film przedstawia porównanie jakości obrazu FSR 2.0 z FSR 1.0 i DLSS 2.3:

Zachęcamy do zapoznania się z pełną recenzją na stronie TPU. Tymczasem AMD ogłosiło również, że FSR 2.0 pojawi się w większej liczbie tytułów, w tym Asterigos, Delysium, EVE Online, Farming Simulator 22, Forspoken, Grounded, Microsoft Flight Simulator, NiShuiHan, Perfect World Remake, Swordsman Remake i Unknown 9: Awakening. Nie są to może najbardziej popularne tytuły (poza kilkoma wyjątkowa), ale zapewne lista ta będzie szybko się poszerzać. 

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Pierwsze testy pokazują, że AMD FSR 2.0 rzeczywiście może być zabójcą NVIDIA DLSS

 0