Płatności Google Pay i Apple Pay stają się w Polsce coraz popularniejsze

Płatności Google Pay i Apple Pay stają się w Polsce coraz popularniejsze

Bez smartfonów ludzie nie wyobrażają sobie dziś normalnego funkcjonowania. Nieodłącznym elementem tych urządzeń stają się aplikacje Google Pay oraz Apple Pay umożliwiające przeprowadzanie bezgotówkowych płatności przy pomocy NFC. I o ile kiedyś widok osoby płacącej telefonem budził zdziwienie u wielu osób w tym obsługi sklepu to dziś raczej jest normą. Według danych największych banków w Polsce przytaczanych przez serwis Cashless liczba kart dodawanych do systemów płatności mobilnych w ciągu kwartału zwiększyła się o 300 tysięcy. Ogółem do końca września dodano prawie 2,4 mln kart. Są to jedynie poglądowe statystyki, bo okazuje się, że rzeczywista liczba może być jeszcze większa, gdyż niektóre banki np. BNP Paribas czy Pekao nie upubliczniają statystyk w tym zakresie, z kolei mBank podaje tylko część z nich.

Do końca września Polacy do systemów płatności mobilnych prawie 2,4 mln kart.

Płatności Google Pay i Apple Pay stają się w Polsce coraz popularniejsze

Jeśli chodzi o konkretne banki to w trzecim kwartale 2019 roku najwięcej kart do aplikacji dodali klienci Santandera - przeszło 700 tysięcy. Na drugim miejscu znalazł się ING - 368 tysięcy, na trzecim PKO - 356,4 tysięcy, a na czwartym mBank - 330,3 tysięcy ludzi. Widzimy więc, że Polacy przekonują się do tego rodzaju płatności i jednym z głównych powodów może być fakt, iż nie trzeba tutaj pamiętać o zabieraniu na zakupy karty, ponieważ wystarczy smartfon, którego prawie cały czas posiadamy przy sobie. Innym aspektem pozostają zabezpieczenia. I tu wprowadzonym do Google Pay rozwiązaniem ma być opcja zabezpieczenia transakcji PINEM.

Google zamierza rozwijać swoją finansową usługę i w 2020 roku najpewniej wcieli w życie projekt Cache, który zaproponuje użytkownikom klasyczny rachunek bankowy prowadzony w ramach Pay. Jego obsługą zajęłoby się z kolei bank z grupy Citigroup oraz Stanford Federal Credit Union. Takie rozwiązanie umożliwiłoby firmie uzyskać o nas jeszcze więcej informacji niż dotychczas dlatego też usługa może być dla niektórych osób nie do zaakceptowania.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Płatności Google Pay i Apple Pay stają się w Polsce coraz popularniejsze

 0