W sieci pojawia się coraz więcej przecieków na temat specyfikacji PlayStation 5 Pro i jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości, czy Sony rzeczywiście szykuje takowy sprzęt, to ostatnie działania firmy, która zaczyna ściągać z sieci materiały publikowane przez informatorów, zdają się potwierdzać, że coś rzeczywiście jest na rzeczy.
Wczoraj pisaliśmy o tym, że Tom Warren opublikował post na X, w którym zdradza część specyfikacji PS5 Pro, a The Verge opublikował właśnie artykuł, w którym zdradza znacznie więcej na temat sprzętu o nazwie kodowej Trinity. Z poprzednich plotek wynikało, że PS5 Pro będzie miało układ graficzny o ponad 45% wydajniejszy w renderowaniu niż PS5, a procesor będzie tylko o 10% wydajniejszy w porównaniu ze standardowym wariantem konsoli. The Verge opublikowało pełną specyfikację nadchodzącej konsoli, potwierdzając wiele poprzednich plotek i dodając więcej szczegółów.
PS5 Pro (Trinity) - specyfikacja:
- GPU: ok. 45% wydajniejsze niż w zwykłym PS5
- CPU: takie samo jak w PS5 (3.5 GHz), ale otrzyma tryb wysokiej częstotliwości, która zwiększa zegar do 3,85 GHz
- Pamięć: przepustowość poprawiona o 28% do 576 GB/s z 448 GB/s w zwykłym PS5
- Podsystem pamięci: zwiększona pojemność z 12,5 GB do 13,7 GB
- PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR): 2 ms opóźnienia, upscaluje obraz 1080p do 4K (trwają prace nad trybem 8K) - obsługuje 300 TOPsów obliczeń 8-bitowych
- Ray Tracing: trzy razy wydajniejszy niż w standardowym PS5
- Gry: tytuły z ulepszeniami pod nową konsolę otrzymają etykietę "PS5 Pro Enhanced"
- HDR: pełne wsparcie
- Data premiery: końcówka roku 2024
Audio:
- 35% wydajności w bibliotece ACM
- Można przetwarzać więcej pogłosów splotowych
- Można przetworzyć więcej FFT lub IFFT
Według źródeł wszystkie te ulepszenia PS5 znacznie zwiększą możliwości renderowania tytułów obsługujących ray tracing, osiągając wyższe rozdzielczości i liczbę klatek na sekundę, co wydaje się być ogólnym celem Sony dla PS5 Pro. W artykule przytaczane są dokumenty, które pokazują, że japoński gigant zachęca deweloperów do wdrażania większej liczby ulepszeń związanych ze śledzeniem promieni i usprawnieniami graficznymi w ich grach, aby uzyskać etykietę „PS5 Pro Enhanced” – jeśli zapewnią wystarczająco dużo „znaczących ulepszeń”.
Według źródeł wszystkie te ulepszenia PS5 znacznie zwiększą możliwości renderowania tytułów obsługujących ray tracing...
Więcej pamięci dostępnej dla deweloperów dla im więcej możliwości, szczególnie w połączeniu z upscalingiem PlayStation Spectral Super rozdzielczości (PSSR).
Ta nowa technologia ma zastąpić istniejący temporalny antyaliasing i według Sony jest to podobne rozwiązanie do DLSS lub FSR. Obsługiwany jest także HDR. PSSR wymaga około 250 MB pamięci, a według Sony opóźnienie podczas skalowania obrazu z 1080p do 4K wynosi około 2 ms, a prace nad tym trwają wewnętrznie, aby zapewnić obsługę rozdzielczości do 8K.
Robi się naprawdę interesujące, a jesteśmy niezmiernie ciekawi, czy w obliczu tych przecieków Sony nie zdecyduje się przyspieszyć oficjalnej prezentacji PS5 Pro. Czekamy zatem na ruch ze strony giganta.
Pokaż / Dodaj komentarze do: PlayStation 5 Pro - wyciekły szczegóły specyfikacji