Plotka: PlayStation 6 z rekonstrukcję ray tracingu, a path tracing nie będzie rzadkością w grach

Plotka: PlayStation 6 z rekonstrukcję ray tracingu, a path tracing nie będzie rzadkością w grach

Jak wynika z ostatnich przecieków, Sony szykuje ulepszoną konsolę PlayStation 5 Pro na przyszły rok, ale nie marnuje czasu i pracować ma już także nad PlayStation 6, czyli potężną konsolą nowej generacji.

Znany informator z kanału RedGamingTech donosi, że decyzja dotycząca procesora i karty graficznej w postaci semi-customowego APU dla konsoli PlayStation 6 nie została jeszcze podjęta. Zdaje się jednak, że Sony ma jeszcze trochę czasu, bo z plotek wynika, że PS6 zostanie wypuszczone na rynek po next-genowym Xboxie.

Konsola PlayStation 6 podobno będzie miała ogromne możliwości w ramach generatywnej sztucznej inteligencji, znacznie ulepszoną obsługę ray tracingu.

Według plotek pochodzących z wielu źródeł, Sony rozważa konstrukcję chipletu, którą AMD wykorzystuje już w niektórych niegamingowych produktach. Japońska firma najwyraźniej myśli także nad jakimś rodzajem dużej pamięci podręcznej, która pomogłaby programistom radzić sobie z obciążeniami obliczeniowymi i mieszanymi CPU i GPU, ponieważ konsola prawdopodobnie będzie korzystać z pamięci GDDR7, której opóźnienia mogą stanowić problem dla CPU.

Powinniśmy się spodziewać dużej poprawy względem obecnej generacji w dwóch obszarach. Konsola PlayStation 6 podobno będzie miała ogromne możliwości w ramach generatywnej sztucznej inteligencji, znacznie ulepszoną obsługę ray tracingu wraz ze wsparciem dla technologii śledzenia ścieżki (path tracing), oczywiście poza typowym generacyjnym skokiem jakościowym w zakresie wydajności graficznej. Powinniśmy zobaczyć przedsmak tych ulepszonych możliwości graficznych wraz z premierą PS5 Pro w przyszłym roku. 

Oczekuje się, że Sony zastosuje technologię rekonstrukcji ray tracingu, o czym japońska firma wspomniała w niedawnej prezentacji. Sama prezentacja opierała się na filmach, ale zawierała także logo PlayStation i wspominała o grach oraz o tym, jak ray tracing będzie kluczową częścią przyszłości gier na konsolach. Źródła RedGamingTech podają również, że śledzenie ścieżki na PlayStation 6 „nie będzie rzadkością”, podobnie jak dzisiaj, gdzie śledzenie promieni nie jest rzadkością w grach konsolowych. Chociaż obecnie bardzo mało tytułów obsługuje tę technikę (jeśli chodzi o duże nowoczesne produkcje, to są to tylko Cyberpunk 2077 i Alan Wake II), to nie da się ukryć, że śledzenie ścieżki wynosi je na jeszcze wyższy poziom niż standardowe śledzenie promieni. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Plotka: PlayStation 6 z rekonstrukcję ray tracingu, a path tracing nie będzie rzadkością w grach

 0