Polacy z x-kom pojdejmują wyzwanie Bethesdy i przebijają magiczną barierę 1000 fps w Doom Eternal

Polacy z x-kom pojdejmują wyzwanie Bethesdy i przebijają magiczną barierę 1000 fps w Doom Eternal

Kilka tygodni przed premierą Doom Eternal, główny programista w id Software, Billy Khan, mówił o nowym i ulepszonym silniku id Tech 7, który napędza Doom Eternal. Jednym z głównych punktów w wywiadzie była zdolność silnika do uruchamiania gry z prędkością 1000 fps, oczywiście przy odpowiednim sprzęcie. Bethesda niedawno nawiązała współpracę z polską firmą x-kom, by skonfigurować odpowiedni sprzęt i przekroczyć tę magiczną barierę 1000 klatek na sekundę. Doom Eternal to gra niesamowicie szybka i dynamiczna, ważne jest więc, by produkcja polegająca na refleksie gracza, działała z maksymalną liczbą klatek na jaką pozwala obecny sprzęt. Aby dokonać tego wyczynu, zespół polskich overlockerów z x-kom podjął wyzwanie Bethesdy Doom Eternal 1K FPS i postawił na zbudowanie podkręconego stanowiska testowego wyposażonego w procesor Intel Core i7 9700K, kartę graficzną Asus RTX 2080Ti Strix, 2 x 8 GB HyperX Predator 4000 MHz CL19 RAM i 512 GB SSD m.2 NVMe Evo Plus firmy Samsung. Komponenty te znajdowały się na płycie głównej Asus Maximus XI Apex, zasilanej przez zasilacz Be Quiet's Straight Power 1200W.

Dwóch overlockerów z ekipy pod szyldem x-kom postanowiło sprawdzić, ile prawdy jest w przechwałkach Bethesdy, że ich silnik może generować 1000 fps. Udowodnili, że deweloper nie kłamał, osiągając oszałamiającą liczbę klatek na sekundę.

Sprzęt miał zostać mocno podkręcony, dlatego procesor i karta graficzna na stanowisku testowym zostały wyposażone w niestandardowe rozwiązanie chłodzące, a następnie zostały zalane dużą ilością ciekłego azotu, aż procesor 9700K osiągnął zegar 6,6 GHz, a GPU 2080Ti Strix dobił do 2,4 GHz. Pomimo tak wysokich zegarów, aby osiągnąć 1000 fps konieczne było kilka kompromisów. Rozdzielczość gry została ustawiona na 1280 x 720 z wyłączonym HDR i wykorzystano sterowniki Vulkan. Wraz ze wzrostem taktowania, gra ostatecznie osiąga i przekracza magiczną wartość 1000 fps (około 2:40).

Niestety magiczna bariera nie padła podczas sceny walki, ale gdy postać stoi prawie nieruchomo w ciemnym, pustym pokoju (prawdopodobnie samouczek). Podczas akcji liczba klatek oscyluje między 600-800 fps przy 720p i około 500-600 fps w 1080p, co i tak jest imponujące i pokazuje skalowalność id Tech 7. Piotr "Lipton" Szymański i Marcin "Ryba" Rywak z x-kom podjęli się tego projektu w ramach wydarzenia Bethesda's QuakeCon at Home. Biorąc pod uwagę, że duet był w stanie przekroczyć magiczne 1000 fps w Doom Eternal na sprzęcie obecnej generacji, aczkolwiek z kilkoma kompromisami, interesujące będzie zobaczyć, co przyniesie nowa generacja kart graficznych i procesorów.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Polacy z x-kom pojdejmują wyzwanie Bethesdy i przebijają magiczną barierę 1000 fps w Doom Eternal

 0