Połowa użytkowników Steam mówi w tym języku, a to dopiero początek

Połowa użytkowników Steam mówi w tym języku, a to dopiero początek

W lutym 2025 roku aż 50% wszystkich użytkowników Steam posługiwało się językiem chińskim. Valve opublikowało najnowsze wyniki ankiety dotyczącej sprzętu i oprogramowania, które ujawniły ogromny, bo aż 20,88-procentowy wzrost liczby graczy używających chińskiego. To oznacza, że po raz pierwszy w historii stanowili oni połowę całej społeczności na platformie.

Jak zauważa serwis Automaton, wzrost liczby chińskich użytkowników w lutym pokrywa się z obchodami Chińskiego Nowego Roku. Jednak tegoroczny skok był znacznie wyższy niż w poprzednich latach (w 2024 roku wzrost wynosił jedynie 7,26%). Dla porównania, anglojęzyczni gracze stanowili w lutym prawie 24% całej społeczności Steam.

Chińskie gry dominują na Steamie

Jednym z głównych czynników przyciągających chińskich graczy jest ogromny sukces Black Myth: Wukong od Game Science. Mimo że liczba aktywnych graczy spadła od premiery, tytuł nadal pozostaje jednym z największych hitów na Steamie i osiągnął drugi najwyższy wynik jednoczesnej liczby graczy w historii platformy.

Sukces chińskich gier na Steamie pokazuje, że tamtejsze studia coraz lepiej radzą sobie na globalnym rynku.

Duży wpływ miał również Mecha Break, sieciowa strzelanka z mechami od chińskiego studia Amazing Seasun Games. Jej demo okazało się największym hitem Steam Next Fest, przyciągając w szczytowym momencie ponad 300000 graczy. Sukces tej wersji zapowiada ogromne zainteresowanie premierą pełnej wersji gry, która planowana jest na ten rok.

Rosnąca dominacja chińskich deweloperów

Wzrost liczby chińskojęzycznych użytkowników prawdopodobnie utrzyma się w kolejnych miesiącach. Premiera pełnej wersji Mecha Break zapowiada kolejny sukces, a na horyzoncie znajdują się kolejne chińskie produkcje, takie jak Lost Soul Aside wydawane przez PlayStation czy Wuchang: Fallen Feathers – dynamiczna gra akcji często mylona z Wukongiem. Kolejnym dużym tytułem będzie darmowy shooter FragPunk, który jest kolejnym ambitnym projektem NetEase po Marvel Rivals.

Sukces chińskich gier na Steamie pokazuje, że tamtejsze studia coraz lepiej radzą sobie na globalnym rynku. Jednak napięcia polityczne między Chinami a Stanami Zjednoczonymi zaczynają wpływać na branżę. Mimo popularności Marvel Rivals, NetEase zdecydowało się zwolnić część swojego zespołu w USA.

Na początku 2025 roku Tencent, największy chiński gigant gamingowy, został oficjalnie uznany przez rząd USA za firmę militarną, co wywołało silną reakcję koncernu, który groził pozwem sądowym. To tylko kolejny przykład narastających napięć politycznych, które mogą wpłynąć na dalszy rozwój chińskich firm w branży gier wideo.

 
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Połowa użytkowników Steam mówi w tym języku, a to dopiero początek

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł