Polskie People Can Fly wtopiło prawie 70 mln w grę, która trafiła do kosza

Polskie People Can Fly wtopiło prawie 70 mln w grę, która trafiła do kosza

People Can Fly znane ze stworzenia pierwszej części Gears of War na PC, a także Painkillera porzuciło projekt, na który wydano miliony złotych. 

People Can Fly od lat nie ma szczęścia do swoich gier. Outriders zebrał przeciętne oceny a Bulletstorm Full Clip Edition trzeba uznać za porażkę. Pech w dalszytm ciągu nie opuszcza polskiego studia, które w przeszłości stworzyło tak udany port Gears of War na komputery czy Painkillera. Deweloperzy porzucili projekt nowej produkcji, nad którą pracowali od dawna, a jakby tego było mało, wydano na niego prawie 70 milionów złotych.

Projekt Dagger, które rozwijało polskie studio People Can Fly pochłonął prawie 70 mln złotych i ostatecznie trafił do kosza.

Projekt Dagger, bo o nim mowa, pochłonął dokładnie 68,3 mln PLN i tyle People Can Fly chce odjąć z wyników finansowych za 2023 rok. Jak wskazano podana kwota to praktycznie 100% nakładów na ten tytuł, aczkolwiek ostateczna suma zostanie ustalona przez audytora.

Poważne kłopoty związane z grą zaczęły się pod koniec zeszłego roku, kiedy polskie studio ogłosiło, iż ograniczyło rozwój projektu, pozostawiając przy nim jedynie 10 osób, które poszukają nowej koncepcji i będą go dalej prowadzić.

Jak widzimy koncepcji nie znaleziono, albo była ona niewystarczająca, by pozostawić Daggera przy życiu. Jak podano teraz, zaniechanie jest efektem powtórnego przeanalizowania planów rozwojowych projektów i wprowadzonych w nich zmian.

Co ciekawe pierwotnie za wydanie Projekt Dagger odpowiadało Take-Two, aczkolwiek w 2022 roku wydawca rozwiązał umowę z People Can Fly. Mimo tego jak powiedział wtedy prezes studia, Sebastian Wojciechowski "ekipa mocno wierzy w ten tytuł".

Jeżeli chodzi o plany studia to w latach 2025-26 na rynek mają trafić dwie propozycje: Projekt Gemini oraz Maverick.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Polskie People Can Fly wtopiło prawie 70 mln w grę, która trafiła do kosza

 0