Wszystko wskazuje na to, że The Medium - horror polskiego studia Bloober Team - wyląduje w końcu na PlayStation 5. Już od jakiegoś czasu spekulowało się, że umowa rodzimego dewelopera z Microsoftem na ekskluzywność (dotyczącą konsol Xbox Series X|S oraz pecetów) może wkrótce wygasnąć. Całkiem prawdopodobne, że dojdzie do tego już wkrótce. Amerykańsko-kanadyjska organizacja cenzorska ESRB wydała właśnie opinię na temat The Medium w wersji na next-gena Sony, przyznając jej klasyfikację wiekową M (od angielskiego mature, czyli dojrzały), czyli od 17 roku życia. Oznacza to, że prędzej czy później rodzima produkcja powinna doczekać się konwersji. Pozostaje oczekiwać na oficjalne potwierdzenie ze strony Bloober Team oraz - jeśli już się to wydarzy - na ujawnienie planowanej daty premiery.
The Medium - horror polskiego studia Bloober Team - prawdopodobnie (prędzej czy później) trafi na konsole PlayStation 5.
The Medium powstał jako exclusive na Xboksy Series X|S oraz komputery osobiste. Jej premiera miała miejsce w styczniu. To jedna z pierwszych gier, którą stworzono wyłącznie z myślą o konsolach nowej generacji. Starsze sprzęty były zwyczajnie zbyt słabe, by wyświetlić zaawansowane rozwiązanie graficzne, które wymyśliło i wprowadziło Bloober Team. Chodzi o sceny, w których główna bohaterka porusza się jednocześnie w dwóch światach - rzeczywistym oraz duchowym. Ekran zostaje wówczas podzielony na pół, a konsola (bądź komputer) jest zmuszona de facto do renderowania dwóch gier obok siebie. Według dewelopera, nawet około jedną trzecią zabawy spędzamy w dwóch lokacjach jednocześnie.
The Medium - polski horror największym sukcesem finansowym w historii dewelopera
The Medium opracowało krakowskie studio Bloober Team, które do tej pory dało się poznać za sprawą serii horrorów Layers of Fear, futurystycznego thrillera Observer oraz luźnej adaptacji kultowego filmu "Blair Witch Project", zatytułowanej Blair Witch. Gra została dość ciepło przyjęta, zdobywając średnią ocen 7,5/10 w portalu Metacritic (w wersji na PC). Jednak trudno odmówić twórcom sukcesu finansowego. Według oficjalnych danych, koszty produkcji (wliczając w to koszty opatentowanej technologii) oraz marketingu The Medium zwróciły się w ciągu 24 godzin od premiery. Już po dobie przychody ze sprzedaży wyniosły 12 mln dolarów, czyli około 45 mln złotych.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Polskie The Medium najwyraźniej trafi na PS5. Koniec z ekskluzywnością Microsoftu