Portal Prelude RTX z pełnym ray tracingiem oraz DLSS 3 i RTX IO. Gra już dostępna

Portal Prelude RTX z pełnym ray tracingiem oraz DLSS 3 i RTX IO. Gra już dostępna

NVIDIA wypuściła Portal: Prelude RTX, odświeżony przez społeczność klasyczny mod Portal, stworzony za pomocą NVIDIA RTX Remix i oferujący pełne śledzenie promieni, DLSS 3, NVIDIA Reflex i NVIDIA RTX IO.

Portal Prelude RTX

Zdaniem Zielonych, Portal Prelude jest pierwszą grą wykorzystującą RTX IO. Jest to również pierwszy remaster stworzony w całości przez modderów za pomocą zestawu narzędzi do tworzenia RTX Remix. Aby stworzyć Portal: Prelude RTX, NVIDIA nawiązała współpracę z Nicolasem „NykO18” Grevetem, oryginalnym twórcą Portal Prelude oraz słynnym modderem Davidem „Kralich” Driver-Gommem. Dzięki temu udało się unowocześnić assety Portal: Prelude i odświeżyć grę, choćby za sprawą pełnego ray tracingu, znanego również jako path tracing.

NVIDIA wypuściła Portal: Prelude RTX, odświeżony przez społeczność klasyczny mod Portal, stworzony za pomocą NVIDIA RTX Remix.

Podobnie jak Portal RTX, Portal: Prelude RTX oferuje najnowocześniejsze technologie graficzne. W ciągu ośmiu miesięcy zespół moderski ulepszył każdą klatkę nie tylko za pomocą pełnego ray tracingu, ale również nowych, ręcznie wykonanych tekstur opartych na fizyce w wysokiej rozdzielczości. Ponadto zespół zaimplementował nowe, ulepszone modele high-poly, przywodzące na myśl oryginały.

DLSS 3, Reflex i RTX IO

Portal Prelude RTX obsługuje ponadto techniki DLSS 3, Reflex i RTX IO. NVIDIA twierdzi, że DLSS 3 zapewnia średnio 5-krotny wzrost wydajności przy rozdzielczości 4K przy maksymalnych ustawieniach. Zasadniczo oznacza to, że użytkownicy kart GeForce RTX 4080 i 4090 mogą spodziewać się ponad 80 kl./s.

Portal

Z drugiej strony NVIDIA RTX IO zapewnia 5-krotnie szybsze ładowanie tekstur w Portal: Prelude RTX. Co więcej, dzięki RTX IO gra wykorzystuje o 44% mniej miejsca na dysku. NVIDIA RTX IO umożliwia szybkie ładowanie i dekompresję zasobów z wykorzystaniem procesora graficznego dzięki optymalizacjom za pośrednictwem sterownika Game Ready dla interfejsów API DirectX i Vulkan. RTX IO bazuje na GDeflate, otwartym standardzie kompresji GPU opracowanym przez firmę NVIDIA, który jest wykorzystywany zarówno przez DirectStorage od Microsoftu, jak i nowe rozszerzenia Vulkan. Portal: Prelude RTX korzysta także z nowych rozszerzeń Vulkan.

Portal Prelude RTX jest już dostępny do pobrania na Steam. Tytuł jest bezpłatny dla wszystkich posiadaczy gry Portal. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Portal Prelude RTX z pełnym ray tracingiem oraz DLSS 3 i RTX IO. Gra już dostępna

 0