Według raportu TrendForce w trzecim kwartale bieżącego roku sprzedano 62,05 mln egzemplarzy telewizorów co jest „historycznym rekordem” i oznacza 12,9-procentowy wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku oraz 38,8-procentowy skok patrząc na wcześniejszy kwartał. Samsung i LG, czyli dwójka największych producentów TV oczekuje wzrostu zysków w tym kwartale w porównaniu do analogicznych miesięcy 2019 roku. TrendForce podał kilka różnych czynników wpływających na przytoczone wyniki. Oczywiście największy wpływ na sukces branży RTV miała podobnie jak w innych segmentach technologii pandemia COVID-19 zmuszająca ludzi do większej domowej izolacji. Stwierdzono z tego powodu 20-procentowy wzrost popytu na telewizory w samej tylko Ameryce Północnej. Kwartalny progres obejmuje również te dostawy telewizorów, które były opóźnione w stosunku do pierwszej połowy 2020 roku.
Według raportu TrendForce w trzecim kwartale bieżącego roku sprzedano 62,05 mln egzemplarzy telewizorów co jest „historycznym rekordem” i oznacza 12,9-procentowy wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku oraz 38,8-procentowy skok patrząc na wcześniejszy kwartał.
Chociaż cała piątka wiodących producentów telewizorów odnotowało wzrost sprzedaży, TCL jest liderem z 52,7-procentowym wzrostem rok do roku. Jeżeli mowa o Samsungu tutaj mamy do czynienia z 36,4-procentową poprawą rok do roku i 67,1 procent w porównaniu z drugim kwartałem. W międzyczasie firma LG odnotował wprawdzie mniejszy wzrost na poziomie 6,7 procent względem trzeciego kwartału 2019 roku, ale ogromny progres, bo o 81,7 procent od ostatniego kwartału. Okazuje się jednak, że u Samsunga największy wpływ na lepsze rezultaty miały przychody wygenerowane przez dział smartfonów oraz pamięci. Pomimo wzrostu sprzedaży przyszłość dla producentów telewizorów nie jest szczególnie optymistyczna, gdyż TrendForce prognozuje w następnych miesiącach nieznaczny spadek sprzedaży tych urządzeń. Z drugiej jednak strony mamy do czynienia z większą liczbą zakażeń i jeśli ta sytuacja utrzyma się do końca roku wówczas konsumenci mogą chętniej sięgać po sprzęt domowy.
Popularną aplikacją dostępną na telewizorach smart jest YouTube. Zgodnie ze statystykami średnio 100 milionów użytkowników ze Stanów Zjednoczonych korzysta miesięcznie z YouTube TV na telewizorach. W porównaniu z ubiegłym rokiem o 80 procent zwiększył się także czas oglądania telewizji na żywo, z kolei w marcu wzrost wyniósł aż 250 procent względem analogicznego okresu 2019 roku. Wydawać by się mogło, że w dobie popularyzacji smartfonów i komputerów jako narzędzi do oglądania wszelkiego rodzaju treści wideo telewizory odchodzą do lamusa. Jednak nic bardziej mylnego.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Producenci telewizorów osiągają świetne wyniki sprzedaży z powodu pandemii COVID-19