Najnowsza konsola Sony, PlayStation 5 Pro, przyniosła wiele usprawnień, w tym zaawansowany upscaler obrazu wspierany przez sztuczną inteligencję – PSSR (PlayStation Super Resolution). Jednak, jak się okazuje, jego implementacja w grach nie zawsze jest idealna. Powód? Niektóre tytuły wykorzystują starsze wersje technologii, co prowadzi do rozczarowującej jakości obrazu.
Starsze wersje SDK jako przyczyna problemów
Na forum ResetERA, w wątku dotyczącym aktualizacji gry Star Wars Jedi: Survivor na PS5 Pro, deweloper o pseudonimie Koralsky wyjaśnił, dlaczego PSSR w niektórych grach działa gorzej niż oczekiwano. W przypadku tej gry, korzystającej z Unreal Engine 4, deweloperzy musieli użyć wersji SDK 9, ponieważ najnowsze iteracje PSSR wymagają SDK 10 lub wyższego. W rezultacie implementowano prawdopodobnie pierwszą wersję upscalera, co wpłynęło negatywnie na jakość obrazu.
Implementacja PlayStation Super Resolution w grach na PS5 Pro w niektórych tytułach pozostawia wiele do życzenia.
Koralsky nie zdradził, ile wersji PSSR jest obecnie dostępnych ani jakie są różnice między nimi, ale potwierdził, że przyszłe gry obsługujące PS5 Pro powinny przynieść zauważalne ulepszenia jakości obrazu.
Obiecująca przyszłość PSSR
Deweloper pracujący nad innym tytułem na PS5 Pro ujawnił, że w jego projekcie zastosowano jedną z nowszych wersji PSSR, choć nie najnowszą. Wyniki były jednak znacznie lepsze w porównaniu do innych technologii, takich jak TSR (Temporal Super Resolution) czy FSR (FidelityFX Super Resolution). Według Koralsky'ego, gracze powinni spodziewać się dużych ulepszeń w grach z drugiej i trzeciej fali wsparcia dla PS5 Pro, czyli w perspektywie najbliższych 6-12 miesięcy.
Pokaż / Dodaj komentarze do: PS5 Pro ma problem ze skalowaniem. Deweloper wyjaśnia dlaczego