PS5 Pro z wieloma układami SoC w jednej konsoli i wsparciem z chmury? Sony ma kilka asów w rękawie

PS5 Pro z wieloma układami SoC w jednej konsoli i wsparciem z chmury? Sony ma kilka asów w rękawie

Mamy świadomość, że wiele firm zgłasza wnioski patentowe, które potem leżą latami w szufladach, a czasem nigdy nie zostają zrealizowane. Jednym z takich zgłoszonych "na wszelkie wypadek" patentów, może być pomysł Sony na wprowadzenie wielu układów SoC do jednej konsoli. Jeśli jednak firma faktycznie myśli o takim rozwiązaniu, to możliwe, że właśnie poznaliśmy jedno z rozwiązań, które pojawi się w wersji Pro konsoli PlayStation 5. Według najnowszych doniesień, Sony może planować skalowalny projekt multi-SoC z wieloma CPU / GPU w konsoli do gier i korzystaniem z serwerów w chmurze w celu zwiększenia wydajności. Patenty Sony skrótowo opisują możliwości renderowania fragmentów każdej klatki wideo w środowisku symulacji z wieloma GPU oraz korzyści z jego wykorzystania. 

Nowe patenty Sony wskazują, że PS5 Pro może być systemem z dwoma SoC na pokładzie oraz otrzymać wsparcie kolejnych SoC dzięki chmurze.

W patencie konsola korzystająca z jednego SoC jest wymieniana jako wersja "light", podczas gdy konsola korzystająca z wielu SoC jest opisywana jako "wersja high-end", która może zawierać więcej pamięci RAM, pamięci masowej i innych funkcji. Patenty nie tylko odnoszą się do wielu lokalnych SoC, ale także mówia o używaniu SoC "z serwerów w chmurze", na co w zasadzie pozwala już teraz PlayStation Now. Wpisy wskazują jednak na kilka problematycznych kwestii, jak wysokie temperatury. Sony twierdzi, że ten problem można rozwiązać poprzez dynamiczną regulację częstotliwości i / lub napięć.

Patenty zakładają renderowanie każdej klatki przy użyciu wielu układów SoC - każdy układ byłby odpowiedzialny tylko za fragment klatki. Następnie przy wykorzystaniu technik multipleksowania, części klatki będą połączone w jedną. Wiele SoC może znajdować się w konsoli, sieci lokalnej lub w chmurze. W patencie znajdują się trzy schematy, z których każdy przedstawia system wielu SoC w konsoli. Pierwszy z nich pokazuje przykład dwóch APU, każdy z własnymi kontrolerami pamięci i pamięcią RAM i architekturą NUMA, umożliwiając APU szybszy dostęp do zawartości pamięci. Drugi schemat sugeruje użycie dwóch SoC (CPU i GPU) w tym samym rdzeniu, ze współdzielonym kontrolerem pamięci i współdzieloną pamięcią RAM. Trzeci i ostatni przykład pokazuje układ z procesorem, GPU, kontrolerem pamięci i pamięcią RAM, wraz z dodatkowym z procesorem i GPU, który wykorzystuje kontroler pamięci pierwszego procesora, współdzieląc pamięć RAM i kontroler tak jak w poprzednim przykładzie. W patencie napisano również, że dostęp do wielu układów SoC można uzyskać za pośrednictwem "serwera w chmurze, płacąc dodatkowe opłaty", przy czym mniejszy abonament to mniejsza wydajność, a wyższe opłaty oznaczają dostęp do większej ilości procesorów.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: PS5 Pro z wieloma układami SoC w jednej konsoli i wsparciem z chmury? Sony ma kilka asów w rękawie

 0