Quake 2 doczekał się imponującego wsparcia dla ray-tracingu

Quake 2 doczekał się imponującego wsparcia dla ray-tracingu

Gracze, którzy mają odpowiednią liczbę lat na karku, zapewne pamiętają jaką rewolucję swego czasu stanowił Quake 2, nie tylko w zakresie rozbudowanego trybu multiplayer, ale także jeśli chodzi o grafikę, przez co gra bardzo często wykorzystywana była jako benchmark dla kolejnych kart graficznych. Pomimo faktu, że produkcja ta debiutowała na rynku 22 lata temu, to wciąż ma sporą grupę oddanych fanów, w tym deweloperów, którzy właśnie postanowili poddać swój ulubiony tytuł nowoczesnemu liftingowi. Wypuścili oni bowiem QUAKE II PATHTRACED (lub Q2VKPT), czyli wersję gry id Software wzbogaconą o śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, czyli ray-trancing znany z obsługi przez najnowsze karty graficzne NVIDII z serii GeForce RTX. Ich dzieło ma być pokazem wizualizującym, jaki efekt można będzie uzyskać w przyszłości za pomocą tej technologii, a wszyscy zainteresowani posiadacze RTX-ów mogą sprawdzić je już teraz.

QUAKE II PATHTRACED (lub Q2VKPT) to wersja gry id Software wzbogacona o śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, czyli ray-trancing znany z obsługi przez najnowsze karty graficzne NVIDII z serii GeForce RTX.

Jak możecie zaobserwować na powyższym materiale, opublikowanym w serwisie YouTube, efekty oświetlenia wyglądają wyśmienicie, szczególnie jak na grę, która debiutowała w 1997 roku. Największe wrażenie zdają się robić wszelkiego odbicia światła od podłoża, zależne od miejsca patrzenia, a także eksplozje rozświetlające ściany i podłogę. Wystrzały z poszczególnych broni również rozświetlają korytarze i światło towarzyszące np. każdemu wystrzałowi blastera przemierza stosowną drogę aż do osiągnięcia celu. Zdaniem twórców tego moda, obecne gry, wykorzystujące ray-tracing (czyli w praktyce jedynie Battlefield V), tak naprawdę tylko delikatnie liznęły temat, nie pokazują pełni możliwości ray-trancingu, gdyż wciąż w głównej mierze bazują na tradycyjnej rasteryzacji. Trzeba jednak pamiętać, że nowoczesne tytuły są zdecydowanie bardziej złożone w zakresie szczegółów czy poligonów, więc muszą być tu poczynione jakieś (dość duże) kompromisy, ponieważ nawet najmocniejsze grafiki NVIDII nie udźwignęłyby takiego ciężaru w ramach dodatkowego śledzenia promieni.

Q2VKPT to tak naprawdę pierwszy projekt, którzy wykorzystuję tę technologię do wszelkiego rodzaju światła: bezpośredniego, odbijanego, rozproszonego czy załamanego - chwali się Christoph Schied, który stworzył ten mod. Jego zdaniem tego rodzaju unifikacja niedawno doprowadziła do rewolucji w branży filmowej, znacząco poprawiając efekty wizualne, elastyczność i produktywność. „Takiej samej zmiany należy spodziewać się w grach, w zakresie jakości i realizmu grafiki renderowanej w czasie rzeczywistym” - tłumaczy Schied. Projekt ten dostępny jest obecnie w serwisie GitHub i aby sprawdzić go samodzielnie w akcji, potrzebujemy karty graficznej z serii GeForce RTX ze wsparciem dla API Vulkan. Pod TYM adresem znajdziecie wszelkie instrukcje potrzebne do uruchomienia Quake 2 z technologią śledzenia promieni.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Quake 2 doczekał się imponującego wsparcia dla ray-tracingu

 0