Raczej nie ma co liczyć na obsługę VR przez Xboxa One X ... na razie

Raczej nie ma co liczyć na obsługę VR przez Xboxa One X ... na razie

Microsoft w momencie ubiegłorocznej zapowiedzi Xboxa One X (wtedy jeszcze Project Scorpio) obiecywał, że sprzęt będzie wspierał wysokiej jakości technologię VR, a podzespoły konsoli zaprojektowano z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Od tego czasu nabrał jednak wody w usta, jeśli chodzi o obsługę VR przez ich nową konsolę i co gorsza usunął wszelkie odniesienia do tej funkcji na swoich stronach internetowych i w materiałach promocyjnych.

Wygląda na to, że w najbliższym czasie nie mamy co liczyć na zanurzenie się w wirtualnej rzeczywistości na Xbox One X. Zdaje się to potwierdzać Alex Kipman, czyli osoba odpowiedzialna za HoloLens, który w trakcie odbywającej się w tym tygodniu w San Francisco konferencji na temat platformy Windows Mixed Reality (WMR) został zapytany o nowego Xboxa i VR. Ten stwierdził, że problemem mieszanej i wirtualnej rzeczywistości w salonie (gdzie przeważnie znajdują się konsole) są kable, ponieważ chcemy, by pokój dzienny był uporządkowaną przestrzenią, a nie zagraconą prze przewody. Kipman dodał, że na chwilę obecną stan technologii VR jest niewystarczający, by było to przyjemne doznanie i w tym wypadku potrzeba „wolnej przestrzeni”, czyli urządzeń w pełni wspierających połączenie bezprzewodowe.

Jeśli liczyliście na wsparcie wirtualnej rzeczywistości przez nową konsolę Microsoftu, to możecie być rozczarowani

Przedstawiciel giganta z Redmond dodał, że obecnie koncentrują się na PC, gdzie "kable oraz moc obliczeniowa CPU i GPU są już na właściwym miejscu", ale z czasem doczekamy się VR na Xboxie, ale na teraz nie mają nic do ogłoszenia w tym temacie. Odniesienie się do wydajności CPU i GPU na PC sugerować można jednak, że hardware Xbox One X nie jest przystosowany do obsługi poziomu Ultra platformy Windows Mixed Reality. Jeśli połączymy to z niedawną wypowiedzią Phila Spencera, który stwierdził, iż jego zdaniem prawdziwe bezprzewodowe rozwiązania VR i AR są kwestią kilku lat, to Xbox One X może wcale nie doczekać się wparcia dla tej technologii.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Raczej nie ma co liczyć na obsługę VR przez Xboxa One X ... na razie

 0