Radeon Image Sharpening - AMD włącza wyostrzanie ma Polarisach. Co z Vegą?

Radeon Image Sharpening - AMD włącza wyostrzanie ma Polarisach. Co z Vegą?

AMD wypuściło sterownik dla kart graficznych dedykowany grze Borderlands 3, który oferuje 16% poprawę wydajności dla RX 5700 dzięki, ale co ważniejsze, wprowadza także Radeon Image Sharpening do najlepszych kart graficznych z rodziny Polaris. Co ciekawe, producent podjął decyzję o (czasowym?) pominięciu całej generacji Vega. Radeon Image Sharpening (RIS) to metoda dodawania szczegółów do grafiki, z niewielkim wpływem na wydajność. Wykorzystuje algorytm adaptacyjnego kontrastu, który wyostrza obraz w grze i jest włączony na poziomie sterownika, więc nie potrzebuje takiego wsparcia ze strony samej gry, jak konkurencyjne rozwiązanie DLSS NVIDII.

Radeon Image Sharpening to nowa funkcja ulepszania grafiki, która nie wpływa znacząco na wydajność, trzeba ją jednak samodzielnie włączyć w ustawieniach.

Sytuacja pomiędzy DLSS a RIS jest analogiczna do FreeSync vs. GSync - NVIDIA stawia na imponującą, zaawansowaną technologię, która sprawia, że ​​gry wyglądają świetnie, ale wymaga to drogiego układu montowanego w monitorach, podczas gdy AMD zdecydowało się na tańsze i mniej zaawansowane podejście, które jest zadziwiająco blisko osiągnięcia tych samych rezultatów. AMD pokazuje tym samym, że można osiągnąć bardzo podobne efekty końcowe, bez angażowania skomplikowanych i drogich technologii. Posiadacze kart RX Vega 64, RX Vega 56 oraz Radeon VII mogą czuć się jednak zawiedzeni, ponieważ AMD postanowiło ominąć te produkty i skupić się na rodzinie Polaris, bo to ta generacja jest w obecnej chwili najbardziej rozpowszechniona wśród graczy.

 Radeon Image Sharpening wyostrza obraz niemal bez wpływu na wydajność

Nowo obsługiwane przez RIS karty graficzne Polaris - RX 570 , RX 580 , RX 590 , RX 470 i RX 480 - są dostępne od lat i stały się jednymi z najbardziej opłacalnych procesorów graficznymi do gier, jakie można kupić w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W związku z tym znajdują się one w znacznie większej liczbie komputerów do gier niż ich drożsi bracia - Vega. AMD chcesz jak najbardziej rozpowszechnić nową funkcję i uzyskać jak największą bazę instalacji RIS, a nie osiągnie tego z  dużo mniej popularną  Vegą. Polaris dodatkowo dużo bardziej pasuje do RIS, pozwalając graczom uruchamiać tytuły z niższą rozdzielczością, aby uzyskać wyższą liczbę klatek na sekundę, ale bez utraty szczegółów. Jeśli grasz na monitorze 1440p, RIS pomoże zneutralizować efekt rozmycia, który będzie widoczny, przechodząc do trybu 1080p, by uzyskać wyższą wydajność. 

Pokaż / Dodaj komentarze do: Radeon Image Sharpening - AMD włącza wyostrzanie ma Polarisach. Co z Vegą?

 0