Raport wskazuje, że postacie kobiece są o wiele częściej obsadzane w głównych rolach

Raport wskazuje, że postacie kobiece są o wiele częściej obsadzane w głównych rolach

Przez lata w niemałej części gier najważniejsze role powierzano postaciom męskim, nie żeńskim. Temu trendowi panującemu wśród deweloperów gier jak co roku przyjrzeli się analitycy z Feminist Frequency biorąc pod lupę zapowiedzi gier na ostatnim E3. Zgodnie z oceną od pewnego czasu, a szczególnie w 2020 roku zauważalny jest w miarę równy podział, jeżeli chodzi o występujące w grach postaci mężczyzn oraz kobiet. Raport dostrzega także opcję wyboru płci kierowanej przez gracza postaci. Jeżeli chodzi o statystyki to w tym roku wykazano, że 18 procent ujawnionych produkcji mają grywalne bohaterki i jest to o wiele więcej niż w latach ubiegłych. Odsetek bohaterów płci męskiej wynosi w tym przypadku 23 procent. Dodatkowo jedna trzecia kobiet z 18 procent pochodziła z zapowiedzi tytułów na PlayStation 5.

Z raportu Feminist Frequency wynika, że postacie kobiece są znacznie częściej obsadzane w głównych rolach niż jeszcze parę lat temu.

Raport wskazuje, że postacie kobiece są o wiele częściej obsadzane w głównych rolach

W ocenie autorów analizy nowa generacja konsol ma szansę przynieść w tym temacie znaczące zmiany, przy okazji podkreślono również wpływ Sony w branżę wirtualnej rozrywki. Feminist Frequency nie jest pewne czy sytuacja z bieżącego roku jest jedynie jednorazowym przypadkiem lub trwałą zmianą tendencji panującej wśród deweloperów. Mimo wszystko raczej da się zauważyć, że to postacie męskie pozostają częściej obsadzane w rolach głównych bohaterów gier, ale podział powinien być sprawiedliwszy niż wcześniej. Nie brakuje jednak bohaterek, które zdołały się wybić i do dziś pozostają niezwykle popularne i idealnym tego przykładem jest archeolog Lara Croft z serii Tomb Raider. Gracze dobrze przyjeli też Ellie jako główną bohaterkę The Last of Us: Part II.

Warto spojrzeć też na inne dane GWI wskazujący ile pań w Europie gra w tytuły na platformach mobilnych - 19 milionów w wieku 25-34 lata. W podobnym przedziale wiekowym jest tylko 12,5 mln mężczyzn poświęcających czas na taką rozrywkę. W co decydują się grać kobiety? Symulatory to ich ulubiony gatunek dla 54 proc. graczek natomiast panowie wolą strategie, strzelanki, wyścigi czy gry sportowe co raczej nie stanowi zaskoczenia. Płeć przeciwna lubi także produkcje przygodowe - 53 proc. czy puzzle - 52,2 proc. Karcianki stanowią atrakcję dla 40,9 proc. kobiet.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Raport wskazuje, że postacie kobiece są o wiele częściej obsadzane w głównych rolach

 0