Ratchet & Clank: Rift Apart na PC pierwszą grą z DirectStorage 1.2. Znamy też wymagania

Ratchet & Clank: Rift Apart na PC pierwszą grą z DirectStorage 1.2. Znamy też wymagania

Na dwa tygodnie do premiery gry Ratchet & Clank: Rift Apart na PC deweloperzy Insomniac i Nixxes ujawnili pełne wymagania sprzętowe. Szczególnie interesujący jest sposób, w jaki pecetowy port obsługuje przechowywanie i ładowanie, wykorzystując najnowszy interfejs Microsoft DirectStorage i jednocześnie wspierając dyski twarde w celu obsługi unikalnej mechaniki ładowania środowiska gry.

Pierwsza gra z DirectStorage 1.2

Pecetowa adaptacja gry Ratchet & Clank: Rift Apart, której premiera zaplanowana jest na 26 lipca, będzie jedną z pierwszych gier na komputery PC, które będą wykorzystywać DirectStorage 1.2 (w tym przypadku będzie nawet pierwsza) i kompresję opartą na GPU. Ulepszenia mają na celu zapewnienie czasów ładowania na poziomie, jaki oferują konsole PlayStation 5 i Xbox Series w ostatnich dwóch latach. Nas ciekawi przede wszystkim, jak gra i interfejs API działają na różnych modelach dysków SSD i HDD.

Pecetowa adaptacja gry Ratchet & Clank: Rift Apart, której premiera zaplanowana jest na 26 lipca, będzie jedną z pierwszych gier na komputery PC, które będą wykorzystywać DirectStorage 1.2.

Dla tych, którzy nie są zaznajomieni, DirectStorage to interfejs API używany przez Microsoft na konsolach z serii Xbox, który wykorzystuje wewnętrzny dysk SSD NVMe systemu, aby umożliwić ultraszybkie czasy ładowania. Narzędzie stało się niedawno dostępne dla programistów do użytku w systemie Windows, umożliwiając wykorzystanie karty graficznej do przetwarzania danych znacznie szybciej niż procesor. Obecnie Forspoken jest jedynym godnym uwagi tytułem na PC, który zawiera DirectStorage, ale funkcja ta zostanie ostatecznie zaimplementowana w Diablo IV.

Potwierdzenie implementacji tej technologii w Ratchet & Clank: Rift Apart otrzymaliśmy za sprawą usuniętego posta na blogu, w którym Nixxes omówił ulepszenia wprowadzone do gry. Na szczególną uwagę zasługuje system ładowania wersji na komputery PC, ze względu na jego zdolność do płynnego ładowania nowych środowisk niemal natychmiast, gdy gracze przechodzą przez portale. Sony pierwotnie przypisało tę funkcję dyskowi SSD w PS5.

W rezultacie niektórzy spekulowali, że port PC będzie wymagał dysku SSD. Jednak zarówno pełna specyfikacja (powyżej), jak i wpis na blogu potwierdziły, że gra obsługuje dyski SATA SSD i HDD. Chociaż dyski NVMe w pełni wykorzystają DirectStorage, dyski SSD SATA również mogą na tym skorzystać, a najnowszy pakiet SDK DirectStorage wprowadza funkcję zwaną trybem buforowanego wejścia/wyjścia, która poprawia ładowanie na HDD.

Ray tracing i nie tylko

Nixxes, Insomniac i Sony omówiły inne ulepszenia PC dla Ratchet & Clank pod koniec maja. Należą do nich ray tracing obejmujący cienie i odbicia, wiele współczynników proporcji, DLSS 3, FSR 2, XeSS i dotykowe funkcje haptyczne za pośrednictwem kontrolera DualSense.

Wymagania

Wymagania sprzętowe wydają się rozsądne w porównaniu z innymi dużymi tytułami wydanymi na początku tego roku. Do rozgrywki w rozdzielczości 1440p bez ray tracingu wystarczy GeForce RTX 3060 Ti lub AMD Radeon RX 6800, chociaż Nixxes sugeruje minimum GeForce'a RTX 3070 lub Radeona RX 6800 XT do ray tracingu. Do większości rozdzielczości wystarczy 16 GB RAM-u, choć gra rekomenduje 32 GB, aby osiągnąć 60 klatek na sekundę przy 4K na maksymalnych ustawieniach. Specyfikacja zakłada, że ​​gracze będą korzystać z metod superrozdzielczości, ale nie wspomina o technice generowania klatek (Frame Generation) w ramach DLSS 3. Będziemy też potrzebować co najmniej 75 GB przestrzeni dyskowej.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ratchet & Clank: Rift Apart na PC pierwszą grą z DirectStorage 1.2. Znamy też wymagania

 0