Ray tracing w Horizon Forbidden West na PC był rozważany. Czemu z niego zrezygnowano?

Ray tracing w Horizon Forbidden West na PC był rozważany. Czemu z niego zrezygnowano?

21 marca Horizon Forbidden West trafił na PC. Port ten otrzymał wsparcie dla technologii NVIDII takiej jak DLSS czy Reflex. Twórcy nie dodali jednak ray tracingu, z czego postanowiono się wytłumaczyć.

Horizon Forbidden West wspiera technologie NVIDII i chociaż ray tracing w porcie komputerowym był chwilowo rozważany, to postanowiono z niego zrezygnować. W wywiadzie dla Digital Foundry Michiel Roza z Nixxes i Jeroen Krebbers z Guerilla Games odnieśli się do kwestii obsługi ray tracingu przyznając, że odrzucono tę opcję ze względu na skalę gry. Dochodzi do tego też długość przerywników filmowych.

Horizon Forbidden West zadebiutował na PC 21 marca.

Innym powodem, w wyniku którego w Horizon Forbidden West nie zaimplementowano śledzenia promieni, jest fakt, że duża część zawartości to drzewa. Guerilla jednak naprawdę lubi tę technologię, więc RT powinien być zaimplementowany w przyszłych tytułach.

Wersja PC została stworzona przez Nixxes Software we współpracy ze studiem Guerrilla Games odpowiadającym za serię. Horizon Forbidden West Complete Edition otrzymał na komputerach szereg nowości takich jak odblokowaną liczbę klatek na sekundę, bardziej zaawansowane ustawienia graficzne i wsparcie dla takich technologii jak NVIDIA DLSS 3. Obsługiwane są też AMD FSR i Intel XeSS.

Jak na razie w drugą część Horizona na PC zagrało 23 tysiące graczy według danych serwisu SteamDB. Nie jest to imponująca liczba, ale powinna ulec zmianie w kolejnych dniach i tygodniach. Z drugiej strony sam odbiór gry na Steam jest jak najbardziej pozytywny.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ray tracing w Horizon Forbidden West na PC był rozważany. Czemu z niego zrezygnowano?

 0