Respawn mogło znów przełożyć premierę Star Wars Jedi: Ocalały, ale reżyser nie chciał więcej czasu

Respawn mogło znów przełożyć premierę Star Wars Jedi: Ocalały, ale reżyser nie chciał więcej czasu

Star Wars Jedi: Ocalały nie może pochwalić się dobrą optymalizacją, bo ta jest po prostu fatalna, w konsekwencji z grą nie radzą sobie najwydajniejsze karty graficzne. Premiera była przekładana ze względu na konieczność dopracowania produkcji, jednak czas ten finalnie nie wystarczył. Jak się okazuje Respawn Entertainment mógł dostać dodatkowe miesiące, lecz z tego nie skorzystał.

Respawn mogło kolejny raz przełożyć premierę Star Wars Jedi: Ocalały, by dopracować grę

Zdarza się, że gdy oczekiwania wobec danej gry są duże deweloperzy muszą działać po presją czasu, aby wyrobić się na dzień debiutu. Czasem to nie wystarcza, dlatego wydawcy podejmują decyzję o przełożeniu wydania produktu, co w dzisiejszych czasach jest dość częste. Tak też było w przypadku Star Wars Jedi: Ocalały, który pojawił się dopiero 28 kwietnia. Niestety fatalna wydajność gry czy błędy w tym krytyczny bug uniemożliwiający ukończenie historii i zmuszający do rozpoczęcia rozgrywki od nowa pokazują, iż dodatkowy czas był wręcz konieczny. Taką opcję zaproponowano deweloperom, aczkolwiek z niej nie skorzystali. Dziś wiemy już, że był to fatalny w skutkach krok.

Deweloperzy mogli kolejny raz przełożyć premierę Star Wars Jedi: Ocalały, by lepiej dopracować projekt. Studio wierzyło jednak, że wyrobi się do 28 kwietnia.

Mając możliwość opóźnienia tytułu po raz drugi, twórcy z Respawn Entertainment zdecydowali, że nie jest to potrzebne. Gra, która ukazała się pod koniec kwietnia 2023 roku, miała pierwotnie zadebiutować 17 marca. Jednak w styczniu ogłoszono, że Star Wars Jedi: Ocalały zostanie opóźniony o sześć tygodni z powodu konieczności dopracowania i rozwiązania problemów ze stabilnością oraz wydajnością. Udało się? Oczywiście, nie. Niestety, niektórzy ludzie kwestionują, dlaczego gra została wydana 28 kwietnia, kiedy dla wielu graczy Star Wars Jedi: Ocalały jest pełen poważnych błędów.

Wierzyli, że zdążą

Podczas wywiadu dla IGN w marcu, dyrektor gry Star Wars Jedi: Ocalały, Stig Asmussen, powiedział, iż zespół jest przekonany, że może ukończyć grę do 28 kwietnia. Warto również zauważyć, że jednym z czynników napędzających Respawn do premiery pod koniec kwietnia były inne tytuły wychodzące mniej więcej w tym samym czasie, więc to czy nadaje się ona do publikacji mogło zejść na dalszy plan. Cóż jak widzimy reżyser był w błędzie, a projekt powinien ponownie przejść solidne testy przed udostępnieniem go graczom. Zapewne ten dodatkowy czas pozwoliłby stworzyć lepszą grę, którą teraz trzeba łatać aktualizacjami.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Respawn mogło znów przełożyć premierę Star Wars Jedi: Ocalały, ale reżyser nie chciał więcej czasu

 0