Seks w Baldur's Gate 3 pod kontrolą. Na planie był koordynator intymności i nikt nie czuł "fuj"

Seks w Baldur's Gate 3 pod kontrolą. Na planie był koordynator intymności i nikt nie czuł "fuj"

Baldur's Gate 3 jest jedną z pierwszych w pełni renderowanych gier, które korzystają z koordynatorów intymności, co podkreśla ich zaangażowanie w zapewnienie odpowiedniej wrażliwości i profesjonalizmu w scenach o bardziej intymnym charakterze.

Romans z niedźwiedziem? Interakcje między postaciami? Do tego potrzebny jest... koordynator.

Romanse, seks i skomplikowane integracje między postaciami, to jeden z najważniejszych elementów gier dla wielu osób. Wystarczy wspomnieć popularność romansów i setek stron analizujących ścieżki wyboru, które prowadzą do scen łóżkowych w seriach takich jak Mass Effect, czy Wiedźmin. Przy odpowiednim prowadzeniu rozmowy, gracz otrzymuje nagrodę w postaci przerywnika filmowego, które często są realizowane przez prawdziwych aktorów.  Podobnie jest w przypadku Baldur's Gate 3, jednak w przeciwieństwie do wcześniejszych produkcji, twórcy gry postanowili skorzystać z usług koordynatorów intymności - profesjonalnych konsultantów zajmujących się zarządzaniem produkcją scen romantycznych i intymnych między postaciami.

Baldur's Gate 3 zatrudnia koordynatorów intymności dla realizmu romansów między postaciami.

W grze Baldur's Gate 3 romanse odgrywają ważną rolę, a producent Larian Studios użył technologii motion capture z udziałem aktorów, aby stworzyć realistyczne przerywniki filmowe. Jak pokazano w filmie objaśniającym proces produkcj, wytworzenie takich scen wymagało znacznych wysiłków - zarówno walki, jak i głębokich rozmów, ale również i scen romantycznych. Dlatego też zespół Larian zdecydował się na zaangażowanie specjalistów - koordynatorów intymności - pośredników między aktorami a produkcją. Koordynator jest odpowiedzialny za konsultację i trening w zakresie ruchu oraz choreografii dotyczącej scen nagości, symulowanego seksu oraz innych intymnych i wrażliwych momentów, które mogą być eksponowane w grze.

W przemyśle filmowym i telewizyjnym często widzimy aktorów pracujących w technice motion capture (mocap) w pełnych kostiumach, a nie rozebranych do intymnych scen. Jednak wciąż muszą oni wykonywać różne kompromitujące pozycje, które gracz może wybrać w interakcjach w grze - włączając w to nawet sceny seksu z niedźwiedziem.

To podejście do tworzenia gier wideo zostało przedstawione w niedawnym wywiadzie BBC z dwoma aktorkami, które wcieliły się w role w tej grze - Jennifer English (w roli Shadowheart) i Devora Wilde (w roli Lae'zel).

W wywiadzie BBC Devora Wilde określiła scenę z niedźwiedziem jako zabawną i pokazującą, jak szalona i różnorodna może być gra. Jennifer English podkreśliła natomiast, jak wymagający był proces tworzenia pełnego wszechświata gry i uchwycenia wielu różnych scen i interakcji.  Zdaniem aktorek, choć nagrywanie scen intymnych może być czasami dziwne, to historia i kontekst gry zapewniają właściwą atmosferę, a proces nagrywania jest przemyślany i profesjonalny. English powiedziała, że „podczas nagrywania [scen seksu] było trochę dziwnie”, ale historia nigdy nie poszła „za daleko”.  „Nigdy nie czułam „fuj” podczas sesji nagraniowej. I mam dość niski próg „fuj ”.

Studio Larian wyraża nadzieję, że inne gry w przyszłości pójdą w ich ślady i zaczną korzystać z koordynatorów intymności, aby zapewnić większy realizm i autentyczność w scenach intymnych w świecie gier wideo.

 

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Seks w Baldur's Gate 3 pod kontrolą. Na planie był koordynator intymności i nikt nie czuł "fuj"

 0