Sony chce konkurować z Microsoftem i przygotowuje własnego Game Passa

Sony chce konkurować z Microsoftem i przygotowuje własnego Game Passa

Xbox Game Pass m.in. dzięki promocjom na abonament cieszy się niemałą popularnością. Sony nie widziało potrzeby, żeby stworzyć własny odpowiednik, ale według nowych informacji jest na to szansa.

Bloomberg podaje, że Sony chce udostępnić autorską platformę z grami opartą na subskrypcji przypominającej Xbox Game Pass. Firma posiada już dwa produkty - PS Plus wymagany do większości gier wieloosobowych oraz PS Now związany ze streamingiem. Mimo tego Japończycy zamierzają rzucić wyzwanie gigantowi z Redmond opracowując swojego Game Passa. Leaker Jason Schreier twierdzi, iż całość zostanie połączona z PS Plus i PS Now. Nowa platforma o nazwie kodowej Spartacus zawierałaby trzy poziomy korzyści. Pierwszy dostarczałby to, co PS Plus, a więc także darmowe gry, drugi zawierałby katalog tytułów z PS4 i ewentualnie PS5. Trzeci proponowałby rozszerzone wersje demonstracyjne, streaming gier oraz bibliotekę klasycznych tytułów z PS1, PS2, PS3 i PSP.

Sony ma pracować nad konkurencyjną platformą dla Xbox Game Pass, która zadebiutuje wiosną 2022 roku.

Sony chce konkurować z Microsoftem i przygotowuje własnego Game Passa

Usługa ma być dostępna na PlayStation 4 i PS5 wiosną 2022 roku, aczkolwiek nie znamy dokładnej daty. Zagadką pozostają również ceny poszczególnych planów abonamentowych. Są to nieoficjalne informacje, więc wiele się może jeszcze zmienić. Taki pakiet miałby konkurować z Xbox Game Pass Ultimate i jeżeli Sony faktycznie udostępni swoją propozycję, to możemy być świadkami ciekawego pojedynku dwójki gigantów technologicznych. Xbox Game Pass nazywany jest Netflixem gier. Podstawowy abonament na PC kosztuje 39,99 złotych miesięcznie (4 złote za pierwsze 30 dni), Ultimate - 54,99 zł miesięcznie, z kolei posiadacze Xboxów muszą płacić 40 zł co miesiąc.

Jeżeli chodzi o rywalizację na rynku konsol, to PlayStation 5 wygrywa z odstającym w wyścigu Xbox Series X/S. Lepiej z rodziny Xboxów radzi sobie Xbox Series S, który wyprzedził mocniejszego brata. Mówi się, iż przytyczną tego sukcesu jest zainteresowanie cyfrową dystrybucją na sprzęcie Microsoftu. Szacuje się, że na koniec września 2021 roku Sony sprzedało 12,8 miliona konsol PlayStaton 5, z kolei w przypadku Xbox Series X/S było to 6,7 mln sztuk. Nintendo Switch, który w dystrybucji pozostaje obecny od kilku lat sprzedał się w 89,7 mln egzemplarzy.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony chce konkurować z Microsoftem i przygotowuje własnego Game Passa

 0