Sony dąży do 60% udział w rynku sensorów i prognozuje większe czujniki w aparatach w smartfonach

Sony dąży do 60% udział w rynku sensorów i prognozuje większe czujniki w aparatach w smartfonach

Sony, największy na świecie producent czujników do aparatów, planuje zwiększyć swój udział rynkowy i przewiduje, że przekątne czujników w telefonach będą nadal rosły.

Firma opublikowała raport dotyczący dywizji I&SS (Imaging & Sensing Solution), zajmującej się produkcją czujników nie tylko do telefonów i aparatów fotograficznych, ale także dla przemysłu, motoryzacji i technologii obrazowania. W raporcie Sony prognozuje, że przychody dywizji I&SS będą rosły średnio o 9% rocznie, a ilość danych obrazowych generowanych przez telefony komórkowe ma zwiększać się o 24% rocznie.  Gotowość Sony do znacznych inwestycji w dział czujników obrazu jest związana ze zwiększonym popytem na urządzenia, w tym smartfony, z większymi i lepszymi przetwornikami. Szczególne wyzwania firma widzi w obszarze wideo, gdzie jakość sensorów ma większe znaczenie niż w przypadku fotografii. Kluczowe parametry to nie tylko rozdzielczość, ale również zakres dynamiki, szumy, szybkość odczytu oraz zużycie energii.

Obecnie główne czujniki w najlepszych telefonach mają zakres od 1/1,3” do 1,0”, ultraszerokokątne około 1/2,5”, a teleobiektywy od 1/3,5” do 1/2". Sony przewiduje dalszy wzrost przekątnych i wielkości czujników. Do 2030 roku wielkość głównych czujników ma wzrosnąć o 210%, a kamer pomocniczych o około 160%. W krótszej perspektywie, do końca roku spodziewany jest umiarkowany wzrost przekątnych głównych modułów o około 5%, a czujników dodatkowych o 15-20%. „Uważamy, że w przypadku każdej cechy wymagana jest dalsza poprawa wydajności i wierzymy, że jest dużo miejsca na ewolucję technologiczną” – wyjaśnia Sony. „Ponieważ wymagana jest wydajność w czasie rzeczywistym, jakość wideo jest bardziej bezpośrednio powiązana z charakterystyką czujnika obrazu”.

Sony planuje także zwiększenie swojego udziału w rynku czujników. W 2022 roku firma miała 49% udziału, w 2023 roku 53%, a w tym roku celuje w 58%. Do 2025 roku Sony zamierza osiągnąć 60% udziału w rynku. W segmencie czujników samochodowych, udział Sony wzrósł z 25% w 2022 roku do 32% w 2023 roku, a celem na 2026 rok jest osiągnięcie 43%.

W latach podatkowych 2012–2014 firma Sony wydała około 140 miliardów jenów na rozszerzenie zakresu czujników; czyli prawie 900 milionów dolarów. W ciągu następnych trzech lat kwota ta wzrosła do 360 miliardów jenów (2,3 miliarda dolarów). Następnie wzrósł do 580 miliardów jenów (3,7 miliarda dolarów). W poprzednich trzech latach podatkowych Sony wydało aż 930 miliardów jenów (5,96 miliarda dolarów). To znaczne nakłady i Sony spodziewa się, że w ciągu najbliższych trzech lat zostaną one zmniejszone o 30 procent.

Obserwuj nas w Google News

Tagi

Mobile

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony dąży do 60% udział w rynku sensorów i prognozuje większe czujniki w aparatach w smartfonach

 0