Sony nie planuje wydawać miliardów na studia, jak Microsoft. Firma woli inny model rozwoju

Sony nie planuje wydawać miliardów na studia, jak Microsoft. Firma woli inny model rozwoju

PlayStation od dawna skutecznie przekonuje do siebie graczy interesującą biblioteką gier, które nie są obecne na konkurencyjnych konsolach Xbox. Nie ulega wątpliwości, że Microsoft na tym polu przegrywa z Sony, aczkolwiek amerykańskie przedsiębiorstwo poczyniło ogromne inwestycje w studia, które weszły w skład Xbox Game Studios i przygotowują produkcje na najnowszą generację sprzętu. Największym przejęciem jest ZeniMax Media właściciel Bethesdy Softworks oraz d Software odpowiadających za serie pokroju Wolfenstein, Fallout czy The Elder Scrolls.Konkurencyjne Sony posiada bazę 14 studiów deweloperskich w ramach SIE Worldwide Studios i okazuje się, że po nabyciu Insomniac Games mającego na koncie pozytywnie odebranego przez graczy Spider-Mana, raczej nie jest zainteresowane przejęciami w stylu giganta z Redmond.

Sony nie zamierza dokonywać ogromnych przejęć w stylu Microsoftu.

Dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment Jim Ryan przyznał w wywiadzie dla GamesIndustry.biz, że dowodzona przez niego firma nie jest doceniania za sposób organicznego rozwinięcia możliwości tworzenia gier w ciągu tej generacji. Dodał, że najpewniej nie jest to tak dobrze rozumiane, jak standardowe przejęcia za ogromne pieniądze. Ryan wprawdzie nie wykluczył przyłączenia do SIE Worldwide Studios kolejnych ekip, aczkolwiek Japończycy stawiają tutaj na równomierny oraz dokładnie zaplanowany rozwój już dostępnych zespołów. "Nie jest to efekt ogromnych wydatków, lecz staranie zaplanowany wzrost naturalny" - powiedział Jim Ryan. Za przykład wymienił Sucker Punch i Ghost of Tsushime, który jego zdaniem odniósł sukces w branży gier.

Sternik Sony zaprosił przy okazji wszystkich do zapoznania się z line-upem premierowych tytułów PS4 czy PS3 i porównania go z tym, co pojawi się analogicznej fazie PS5. Jego zdaniem mamy do czynienia z najlepszym pakietem startowym w historii PlayStation. Cóż widać, że Sony jest dużo ostrożniejsze, jeżeli chodzi o wykładanie pieniędzy na nowe inwestycje i woli rozwijać już posiadane zespoły. Microsoft z kolei w przeszłości nabył takie studia jak: Ninja Theory (Hellblade), Playground Games (Forza Horizon), Obsidian (Fallout: New Vegas), InXile (Wasteland 3), Double Fine (Psychonauts), Undead Labs (State of Decay) i Compulsion (We Happy Few). Oczywiście czy są to opłacalne zakupy przekonamy się dopiero za jakiś czas, aż PlayStation 5 i Xbox Series X zdołają na dobre zagościć w domach graczy.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony nie planuje wydawać miliardów na studia, jak Microsoft. Firma woli inny model rozwoju

 0