Sony oczekuje spadku sprzedaży PS5 i nie zamierza do marca 2025 r. wypuszczać gier First Party

Sony oczekuje spadku sprzedaży PS5 i nie zamierza do marca 2025 r. wypuszczać gier First Party

Sony ogłosiło, że oczekuje spadku sprzedaży konsol PlayStation 5, a także w najbliższej przyszłości nie zamierza wydawać gier ze swoich głównych franczyz. Co potem? Tego nie wiadomo.

Ostatnio mogliśmy przeczytać, że Sony w związku z niezadowalającą sprzedażą ograniczyło produkcję konsol PS5 w pierwszym kwartale 2024 r. z kolei Microsoft zdecydował się na radykalniejszy krok i wstrzymał produkcję Xbox Series X/S. W przypadku firmy z Japonii informacje te w zasadzie znalazły pokrycie w rzeczywistości. Jak bowiem wynika z danych finansowych Sony za czwarty kwartał 2023 r. zakończony 31 grudnia, mimo rekordowych trzech miesięcy pod względem przychodów ze sprzedaży PlayStation 5, korporacja obniżyła prognozę sprzedaży na rok. Stało się to po tym jak nie zrealizowano prognozowanego poziomu sprzedaży konsol w ubiegłym roku.

Sony do końca marca 2025 r. nie zamierza wydawać nowych gier reprezentujących najważniejsze franczyzy firmy.

Sony oczekuje spadku sprzedaży PS5 i nie zamierza do marca 2025 r. wypuszczać istotnych gier

Sony Interactive Entertainment wyznaczyło sobie ambitny cel sprzedaży 25 milionów konsol PS5 do marca 2024 r. Jednak w ostatnim kwartale sprzedano 8,2 miliona konsol, co daje łączną sumę za rok wynoszącą 16,4 miliona. Firma podała, że obecnie spodziewa się spadku pierwotnego celu o 4 miliony sztuk (21 mln) i prognozuje roczną sprzedaż na poziomie 210 miliardów jenów w segmencie gier i usług sieciowych, co oznacza rewizję w dół o 5%.

Sony oczekuje „stopniowego spadku” sprzedaży PlayStation 5 w następnym roku podatkowym, który potrwa od kwietnia 2024 r. do marca 2025 roku. Dodatkowo korporacja przyznała, iż do marca 2025 r. nie zamierza wydać żadnej nowej gry ze swoich głównych marek.

„Częściowo ze względu na wejście w drugą połowę cyklu życia konsoli, naszym celem jest optymalizacja sprzedaży z większym naciskiem na równowagę z zyskami. Dlatego też od przyszłego roku podatkowego spodziewamy się stopniowego spadku sprzedaży jednostkowej. Jeśli chodzi o oprogramowanie własne, naszym celem jest w dalszym ciągu koncentrować się na produkcji wysokiej jakości produkcji i tworzeniu gier usług” – powiedział prezes Sony, dyrektor operacyjny i dyrektor finansowy Hiroki Totoki.

W tym okresie Sony skupi się więc na rozwoju gier usług. Przychody Sony z usług sieciowych, które obejmują PS Plus i przychody z reklam, ponownie wzrosły do najwyższego poziomu od zeszłorocznej modernizacji usług i wyniosły 137,1 miliarda jenów (w porównaniu z 122,2 miliarda jenów w zeszłym roku).

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników PlayStation Network (MAU) również osiągnęła rekordowy poziom 123 milionów, co oznacza wzrost o 11 milionów rok do roku. Sony twierdzi, że MAU to szacunkowa łączna liczba unikalnych kont, które w ostatnim miesiącu kwartału grały w gry lub korzystały z usług PlayStation Network.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony oczekuje spadku sprzedaży PS5 i nie zamierza do marca 2025 r. wypuszczać gier First Party

 0