Sony trudno przyzwyczaić się do pozycji lidera VR

Sony trudno przyzwyczaić się do pozycji lidera VR

Andrew House, prezes Sony Interactive Entertainment udzielił ostatnio krótkiego wywiadu agencji Reuters. Wypowiadał się między innymi na temat Wirtualnej Rzeczywistości.

Pomimo tego, że to właśnie Sony przoduje na rynku VR i to z dużą przewagą nad HTC Vive i Oculus Riftem, nie jest to do końca komfortowe dla House'a. - Przy takim nowym segmencie rynku, chciałbyś aby wiele platform radziło sobie dobrze, aby na fali popularności zrodzić nowe grono odbiorców - powiedział szef SIE. Sony zdaje sobie sprawę, że wysoki popyt oznacza także fakt, że konieczne jest przygotowanie odpowiedniej ilości zawartości pod PlayStation VR, a z tym może być niestety problem. Mimo wszystko finansowo nie powinna japońska firma narzekać. Jedynie Samsung ma większy udział w rynku VR, przy czym kompletnie skupiony wokół urządzeń mobilnych, podczas gdy bezpośrednimi konkurentami Sony są bardziej Facebook z Oculus Riftem i HTC z Vive.

Już niedługo na PSVR zagramy w Skyrima i Dooma VFR

Firma analityczna International Data Corporation w swoim najnowszym raporcie za drugi kwartał 2017 odnotowuje, że rynek VR / AR jest w tym momencie większy o 25,5% niż w analogicznym okresie w minionym roku. W II kwartale 2017 sprzedało się łącznie 2,13 mln zestawów do Rzeczywistości Wirtualnej i Rozszerzonej, z czego 519 tys. to PS VR. Więcej jedynie sprzedał Samsung swojego mobilnego Gear VR (568 tys.). Z kolei chętnych na Oculus Rift znalazło się 246,9 tys. A po HTC Vive sięgnęło 94,5 tys. W tym roku nadejdzie kilka ważnych produkcji na headsety VR, w tym 3 od Bethesdy: Skyrim (PS VR, Vive), Doom VFR (PS VR, Vive) oraz Fallout 4 (Vive). O tym, jak Sykrim się sprawuje na platformie wirtualnej rzeczywistości Sony pisaliśmy tutaj. Chcielibyście spróbować tych kultowych marek Bethesdy?

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony trudno przyzwyczaić się do pozycji lidera VR

 0