Andrew House, prezes Sony Interactive Entertainment udzielił ostatnio krótkiego wywiadu agencji Reuters. Wypowiadał się między innymi na temat Wirtualnej Rzeczywistości.
Pomimo tego, że to właśnie Sony przoduje na rynku VR i to z dużą przewagą nad HTC Vive i Oculus Riftem, nie jest to do końca komfortowe dla House'a. - Przy takim nowym segmencie rynku, chciałbyś aby wiele platform radziło sobie dobrze, aby na fali popularności zrodzić nowe grono odbiorców - powiedział szef SIE. Sony zdaje sobie sprawę, że wysoki popyt oznacza także fakt, że konieczne jest przygotowanie odpowiedniej ilości zawartości pod PlayStation VR, a z tym może być niestety problem. Mimo wszystko finansowo nie powinna japońska firma narzekać. Jedynie Samsung ma większy udział w rynku VR, przy czym kompletnie skupiony wokół urządzeń mobilnych, podczas gdy bezpośrednimi konkurentami Sony są bardziej Facebook z Oculus Riftem i HTC z Vive.
Już niedługo na PSVR zagramy w Skyrima i Dooma VFR
Firma analityczna International Data Corporation w swoim najnowszym raporcie za drugi kwartał 2017 odnotowuje, że rynek VR / AR jest w tym momencie większy o 25,5% niż w analogicznym okresie w minionym roku. W II kwartale 2017 sprzedało się łącznie 2,13 mln zestawów do Rzeczywistości Wirtualnej i Rozszerzonej, z czego 519 tys. to PS VR. Więcej jedynie sprzedał Samsung swojego mobilnego Gear VR (568 tys.). Z kolei chętnych na Oculus Rift znalazło się 246,9 tys. A po HTC Vive sięgnęło 94,5 tys. W tym roku nadejdzie kilka ważnych produkcji na headsety VR, w tym 3 od Bethesdy: Skyrim (PS VR, Vive), Doom VFR (PS VR, Vive) oraz Fallout 4 (Vive). O tym, jak Sykrim się sprawuje na platformie wirtualnej rzeczywistości Sony pisaliśmy tutaj. Chcielibyście spróbować tych kultowych marek Bethesdy?
Pokaż / Dodaj komentarze do: Sony trudno przyzwyczaić się do pozycji lidera VR