Sprawdzono wpływ Denuvo na wydajność w 7 grach. Oto wyniki

Sprawdzono wpływ Denuvo na wydajność w 7 grach. Oto wyniki

Pomimo tego, że kilkukrotnie już udowadniano wpływ Denuvo na wydajność w grach (choćby w Final Fantasy XV), szczególnie tych mocno obciążających CPU, twórcy tego DRM, jak również wydawcy, nieustannie przekonują, że jest to najlepsze antypirackie zabezpieczenie na rynku, które nie robi „żadnej krzywdy” uczciwym graczom. Youtuber znany jako Overlord postanowił rozwiać wszelkie wątpliwości raz na zawsze i przetestował 7 gier, które dostępne były zarówno w wersji z Denuvo, jak i bez tej technologii (choćby za sprawą twórców, którzy zdejmowali ją za pomocą łątki). Na tapetę wziął on następujące tytuły: Hitman, Abzu, Sherlock Holmes the Devil’s Daughter, Mass Effect Andromeda, Mad Max, Agents of Mayhem i Sniper: Ghost Warrior 3. Jak prezentują się wyniki? Różnie…

Największą różnicę poczujemy w grach w dużym stopniu zależnych od CPU, takich jak Mad Max, Mass Effect Andromeda i Sherlock Holmes the Devil’s Daughter

W takich tytułach jak Mad Max, Mass Effect Andromeda i Sherlock Holmes the Devil’s Daughter zanotowano znaczącą poprawę płynności rozgrywki po usunięciu Denuvo, w Agents of Mayhem zauważono niewielki wzrost wydajności, a w Hitman, Abzu i Sniper: Ghost Warrior 3 praktycznie zerowy. Wynika to z prostego faktu, że te ostatnie tytuły zdecydowanie bardziej zależne są od GPU i w tym przypadku zastosowana w benchmarkach karta GeForce GTX980 Ti obrywała najbardziej. Gry, gdzie otrzymano największą poprawę, bazują zaś na silnikach (Unreal Engine, Apex Engine i Frostbite 3 Engine) faworyzujących wiele wątków CPU, dlatego też dodatkowe procesory, uruchamiane wraz Denuvo w tle, wpływały znacząco na pogorszenie framerate’u. Pewną niespodzianką jest zaś Agents of Mayhem, ponieważ tytuł ten zdawał się być mocno zależny od CPU, więc oczekiwać można było w tym przypadku większych wzrostów.

O jakiej poprawie tu mowa? W przypadku Mass Effect Andromeda wyłączenie Denuvo poskutkowało wzrostem minimalnej liczby klatek na sekundę z 46 do 67, a średni wynik poprawił się z 89 do 92 kl./s. W Sherlock Holmes the Devil’s Daughter liczba kl./s podskoczyła w przypadku minimalnego rezultatu z 45 do 52, a średniego z 86 do 92. Podobne wyniki uzyskano w Mad Maxie. Potwierdza to tylko wcześniejsze przypuszczenia i testy i być może wydawcy gier w końcu wezmą do siebie argument o obniżaniu wydajności przez Denuvo. W grę wchodzą jednak duże pieniądze, ponieważ technologia ta rzeczywiście potrafi najlepiej opierać się zakusom piratom, szczególnie w pierwszych tygodniach po premierze danej produkcji, czyli w kluczowym okresie dla uzyskania dobrego wyniku sprzedaży.

Komentarze do: Sprawdzono wpływ Denuvo na wydajność w 7 grach. Oto wyniki