Starfield ma poważny problem z przycinaniem. Wynika z wykorzystania dysku SSD

Starfield ma poważny problem z przycinaniem. Wynika z wykorzystania dysku SSD

Compusemble twierdzi w swoim nowym materiale na YouTube, że odkryło, iż Starfield cierpi na tzw. traversal stuttering (zacinanie się podczas poruszania się postaci) z powodu słabego wykorzystania dysku SSD, nawet w przypadku najlepszych dysków SSD. 

Problem rzekomo dotyczy optymalizacji dysków SSD, ponieważ system plików gry nieustannie bazuje na bardzo małych rozmiarach bloków i małej głębokości kolejki do streamowania zasobów do gry. Compusemble tłumaczy, że ​​poleganie Starfield na tej metodzie przesyłania danych powoduje, że dysk SSD stanowi wąskie gardło w grze, osiągając 100% wykorzystania przy prędkościach odczytu znacznie poniżej 1 GB/s, nawet w przypadku nośników SSD PCIe 5.0.

Problem rzekomo dotyczy optymalizacji dysków SSD, ponieważ system plików gry nieustannie bazuje na bardzo małych rozmiarach bloków i małej głębokości kolejki.

Compusemble Starfield

Źródło: Compusemble

Wideo pokazuje, jak Compusemble biegnie przez miasto Atlantis — jedno z największych i najbardziej intensywnych w Starfield, z oprogramowaniem monitorującym działającym w tle, aby zobaczyć, jak liczba klatek na sekundę w grze, procesor graficzny i dysk SSD zachowują się w tej lokacji. Gdy postać Compusemble przechadzała się po mieście, liczba klatek na sekundę spadła na chwilę kilka razy podczas „przebiegu testowego” z powodu traversal stutteringu, powodując spadek użycia procesora graficznego do prawie 0%, co wynikać ma ze wspomnianych problemów z wąskim gardłem, jakie stanowi dysk SSD. Wykorzystanie SSD kilkukrotnie osiągnęło 100%, a maksymalna prędkość odczytu wzrosła zaledwie do 555 MB/s w jednej z tych sytuacji. To znacznie poniżej maksymalnej prędkości, jaką oferuje dysk SSD.

Dla porównania, Compusemble użył Radeona RX 6950 XT i Ryzena 7 7700X z 32 GB pamięci RAM, a także dysku Crucial T700, jednego z najszybszych konsumenckich nośników SSD na rynku. Nie ma więc powodu wątpić, że winny jest tutaj system testowy.

Samoistne wykorzystanie przez Starfield małej głębokości kolejek i małych rozmiarów bloków jest bardzo nietypowe. Compusemble podaje, że wiele współczesnych gier odczytuje dane z nośników danych w dużych blokach, z którymi SSD radzą sobie najlepiej. Na przykład Microsoft zaleca zakres wielkości bloków w zakresie od 32 do 64 tys. i bardzo dużą głębokość kolejek do obsługi DirectStorage. Starfield nie obsługuje DirectStorage, ale pokazuje to pewien kierunek branży. Swoją drogą, nieco dziwi, że nowa flagowa gra Bethesdy, która należy do Microsoftu, nie wspiera DirectStorage. 

Niestety, obecnie nie ma żadnego sposobu, aby zapobiec zacinaniu się podczas poruszania się w Starfield. Nawet na ustawieniach wstępnych o niskiej jakości gra cierpi na problemy ze stutteringiem. Miejmy nadzieję, że Bethesda wypuści aktualizację, która rozwiąże ten problem. To jednak niejedyny problem gry.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Starfield ma poważny problem z przycinaniem. Wynika z wykorzystania dysku SSD

 0