Twórcy gier umieszczają na Steamie materiały graficzne reklamujące dany tytuł, które przy okazji zawierają wzmiankę o nagrodach czy ocenach. Valve postanowił jednak zakazać chwalenia się tego rodzaju wyróżnieniami.
Wiele gier sprzedawanych na Steam dostaje specjalne nagrody czy wysokie oceny czym deweloperzy chętnie chwalą się w grafikach lądujących w karcie produktu lub na stronie głównej sklepu. Valve nie zamierza dłużej tolerować chwalenia się ocenami oraz nagrodami i postanowiło zakazać tego elementu, umieszanego na materiałach promocyjnych. Steam podaje, że dużo tekstu, logotypów, a także ocen czy cytatów z recenzji jest widocznych na banerach promujących gry, co zdaniem firmy może powodować problemy dla użytkowników platformy. Chodzi o dezorientację i wprowadzanie w błąd przez niewidoczne logo. W innych przypadkach grafiki są zatłoczone odznakami nagród do tego stopnia, że stają się nieczytelne oraz rozpraszające.
Steam od 1 września zakaże udostępniania grafik promujących gry, które zawierają m.in. informacje o ocenach czy nagrodach. Całość ma być też czytelna i powiązana wyłącznie z danym tytułem.
Ponadto często informacje na grafikach są napisane w języku angielskim, który może być niezrozumiały dla części osób. Nie trzeba też przygotowywać baneru zawierającego informacje o licznych nagrodach, które zgarnęła produkcja, ponieważ użytkownicy mogą odwiedzić kartę produktu, by tam odszukać wszelkie potrzebne dane. Z przytoczonych powodów Valve od 1 września zabroni wrzucania na platformę grafik promocyjnych, które nie spełniają nowych standardów. Koniec z informowaniem o ocenach, dodawania cytatów z recenzji czy nagrodach, jakie zebrała gra. Nazwy i logotypy nagród branżowych będą całkowicie zabronione. Zakazane będą także grafiki promujące inny produkt nawet związany z serią np. sequel lub prequel.
Istnieją pewne wyjątki jak choćby aktualizacje, wydarzenia związane z grą czy premiera nowego DLC. Dodatkowo napis musi być przetłumaczony na języki obsługiwane przez dany tytuł, z kolei nie wolno dodawać informacji o promocjach z tekstem "wyprzedaż" i "90% taniej". Wszystkie banery muszą ponadto posiadać czytelne logo, nazwę produktu oraz spełniać standardy kategorii wiekowej PG-13. Cóż zmiany wchodzące w życie na Steam od 1 września są dość konkretne i deweloperzy muszą się do nich przygotować, tym bardziej że na platformie Valve znajdziemy niemało treści promujących gry, które nie spełniają nowych standardów.
Zobacz także:
- GTA VI z kobiecą bohaterką w roli głównej i unikaniem kontrowersji? Nowe przecieki
- Steam Halloween Sale, Autumn Sale i Winter Sale 2022. Poznaliśmy daty kluczowych wyprzedaży
- PlayStation 5 dostaje długo wyczekiwaną funkcję i kilka innych nowości
Pokaż / Dodaj komentarze do: Steam zabroni chwalenia się ocenami i wyróżnieniami na grafikach promujących gry