Przejście Tylera „Ninjny” Blevinsa, czyli jednego z najpopularniejszy streamerów Twitcha na konkurencyjną platformę Mixer z pewnością zaskoczyło nie tylko branżowych obserwatorów, ale przede wszystkim większość jego fanów. Oczywiście porzucenie topowego serwisu z transmisjami na żywo nie nastąpiło bez powodu, a za decyzją stoi ogromny kontrakt na wyłączność, jaki dostał Ninja od Microsoftu. Kilka dni temu dziennikarz portalu The Verge, Tom Warren poinformował, że gwiazda internetu za ten transfer miała otrzymać przelew w wysokości 50 milionów dolarów, z kolei za szczodrością amerykańskiego giganta stoi m.in. chęć rzucenia rękawicy Amazonowi, do którego należy Twitch. „Nie chodzi tu o sprzedaż konsol Xbox. Mixer jest platformą dla usługi Project xCloud, do której Microsoft pragnie zachęcać na wszelkie możliwe sposoby” - stwierdził Warren. Mamy więc do czynienia ze swego rodzaju inwestycją, która co ważne już zaczęła się zwracać.
Pierwsza transmisja przeprowadzona przez Tylera „Ninje” Blevinsa na platformie Mixer zgromadziła przed ekranami ogromną ilość ludzi.
Jak wynika z dostępnych informacji debiutancka sześciogodzinna transmisja Blevinsa w serwisie Mixer w jednej chwili zgromadziła przed ekranami około 65 tysięcy ludzi, z czego w kluczowym jego relację z grania w Fortnite oglądało nawet 95 tysięcy użytkowników. To ogromny skok zważywszy, że w minionym czasie na Twitchu Ninja zdołał zgromadzić 40 tysięcy osób jednocześnie. Jeśli chodzi o subskrypcje kanału, to na poprzedniej platformie w szczytowym momencie miał ich 250 tysięcy co i tak jest imponującym wynikiem, ale na Mixerze w zaledwie parę dni zdołał podbić ten rezultat do aż pół miliona. Oczywiście popularność samego Ninjny pozytywnie odbiła się na aplikacji Mixer, która w pewnej chwili znalazła się na szczycie listy AppStore.
Pozostaje jednak kluczowe pytanie — czy ta sielanka będzie trwała długo? Pamiętajmy, iż momentowi przejścia z Twitch na Mixer towarzyszyła ogromna kampania reklamowa w mediach, natomiast na ten moment bezsprzecznym liderem w branży pozostaje należący do Amazona produkt. Świadczą o tym ostatnie statystyki, z których wynika, że najwięcej godzin spędzonych na oglądaniu transmisji na żywo poświęcono na Twitchu - 2,7 mld godzin. Drugie miejsce zajął YouTube - 735 mln godzin, trzecie Facebook - 197 mln, a dopiero ostatnie Mixer - 112 milionów godzin. Możliwe, iż sytuacja ostatniego odmieni się w przyszłości.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Streamer Ninja zaliczył bardzo udany start na platformie Mixer