Stare gry cieszą się sentymentem u wielu mniej lub bardziej zaawansowanych wiekiem graczy. Wiele klasyków jak Doom, Wolfenstein 3D, Prince of Presia, czy nawet nowszych tytułów Morrowind, Deus Ex, Max Payne czy Half-Life, mimo świetnej grywalności istnieje tylko w pamięci graczy i tylko najbardziej zatwardziali sięgają ponownie po te tytuły. Większość osób rezygnuje z rozgrywki po kilku minutach, mocno odbijając się od archaicznej grafiki, która w obecnych czasach może mocno razić. To jest głównym powodem sprawiającym, że dużo młodszych graczy, zna te pozycje tylko z opowieści i wzmianek na forach (które to również powoli stają się archaizmem przegrywającym z grupami na Facebooku), a starsi wiekiem nie są w stanie skonfrontować swoich wspomnień z rzeczywistością. A gdyby tak można było tchnąć nowe życie w te wszystkie leciwe tytuły?
Forumowicze z ResetEra eksperymentowali z sieciami neuronowymi w celu poprawy wizualnej warstwy starych gier. Póki co użytkownicy wykorzystują sztuczną inteligencję do poprawy zdjęć z niektórych gier retro, jednak rezultaty są bardzo obiecujące. Daje to nadzieję na stworzenie dzięki tej metodzie nowych paczek z teksturami, które będą bardziej szczegółowe, ale wciąż wierne oryginalnym teksturom, co w przypadku obecnie tworzonych "texture packów", nie jest tak oczywiste. Widzieliśmy już gry z całościowym podniesieniem jakości tekstur przez sieć neuronową. Dokonano tego w Doom i Morrowind, dzięki czemu ten ostatni tytuł wygląda lepiej niż kiedykolwiek, co pozwala mieć nadzieję, że wkrótce zobaczymy wykorzystanie tych możliwości również w innych grach.
Na forum ResetEra umieszczono kilka zrzutów ekranu z gier jak Monkey Island, Metroid, Myst, Crusader No Remorse, Final Fantasy 7 oraz Doom, jednakże najbardziej imponujące są te pochodzące z Resident Evil 2 oraz 3 i Half-Life. Capcom co prawda pracuje nad pełnym remakiem Resident Evil 2, jednak te zdjęcia są przykładem wiernego remastera i z pewnością wielu graczy wybrałoby właśnie taką wersję z jedynie ulepszonymi teksturami. Najprościej mówiąc wzięto tutaj zrzuty ekranu w niskiej rozdzielczości i dokonano przeskalowania do wyższej rozdzielczości z wykorzystaniem AI. Dzięki temu możliwe było zachowanie wszystkich detali widocznych na oryginale.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Sztuczna inteligencja przywróci stare gry do życia?