Technologia DirectStorage zaprezentowana w grze Forspoken. Gracze będą zadowoleni

Technologia DirectStorage zaprezentowana w grze Forspoken. Gracze będą zadowoleni

Forspoken, czyli nadchodząca gra od Luminous Productions, będzie jednym z pierwszych tytułów obsługujących technologię Microsoft DirectStorage. Dyrektor techniczny Luminous, Teppei Ono, wziął udział w pokazie tej technologii, aby pokazać poprawę wydajności, jakiej można się spodziewać po zastosowaniu nowego podsystemu DirectStorage. Złożona scena składająca się z około 20 000 plików (ważących 4,5 GB) potrzebowała tylko 1,7 sekundy na przejście z ekranu ładowania do otwartego świata Forspoken.

Prezentacja wideo zawiera demonstrację dwóch różnych scen wczytywanych na różnych podsystemach pamięci masowej: dysk SSD M.2, dysk SSD SATA i dysk twardy. Konfiguracje zostały przetestowane zarówno w nowym API DirectStorage, jak i w klasycznym podsystemie pamięci masowej Win32. Wygląda na to, że technologia obsługiwana jest przez wszystkie rodzaje nowoczesnych technologii pamięci masowej, takie jak M.2 SSD, SATA SSD, a nawet HDD, chociaż ta ostatnia opcja jest nadal 10 razy wolniejsza niż M.2. W chwili obecnej nie mamy znaczącej różnicy między wczytywaniem gier z dysku M.2 PCIe a SATA III, co dobrze pokazują nasze testy, ale już wkrótce może się to zmienić. 

Forspoken, czyli nadchodząca gra od Luminous Productions, będzie jednym z pierwszych tytułów obsługujących technologię Microsoft DirectStorage.

W pierwszej scenie z włączonym DirectStorage załadowanie sceny za pomocą DirectStorage zajęło dyskowi SSD M.2 tylko 1,9 sekundy. Dysk SSD SATA potrzebował na to 3,7 sekundy, czyli prawie dwa razy więcej czasu, podczas gdy HDD zajęło to aż 21,5 sekundy. Luminous udostępniło dodatkowe dane dotyczące przepustowości dla różnych nośników dla tej pierwszej sceny, a wyniki są naprawdę ciekawe. Korzystając z interfejsu API DirectStorage, dysk SSD M.2 osiągnął imponującą przepustowość 4839 MB/s. Ten sam dysk pod Win32 API oferował nieco więcej niż połowę tego, bo 2826 MB/s.

Wygląda na to, że wciąż istnieje tu jednak wąskie gardło: można się spodziewać, że czas ładowania będzie odzwierciedlał stosunek przepustowości, ale tak nie jest. 71% wzrost przepustowości SSD w DirectStorage w porównaniu z Win32 zapewnia poprawę czasu ładowania tylko o 0,2 sekundy (około 10%), zmniejszając go z 2,1 sekundy do 1,9 sekundy.

Jednym z powodów może być to, że Forspoken nadal ograniczane jest przez CPU, pomimo ulepszeń wprowadzonych przez DirectStorage. Być może brakujący komponent akceleracji GPU, nad którym Microsoft wciąż pracuje dla DirectStorage, poprawi sytuację. Deweloperzy wierzą, że ostatecznie będą w stanie skrócić czas ładowania poniżej jednej sekundy, chociaż nie mamy pewności, czy będzie to reguła.

Scena druga oferuje szybsze czasy ładowania. Nadal pokazuje w dużej mierze ten sam stosunek wydajności między wszystkimi trzema nośnikami: dysk SSD M.2 osiągnął 1,7 sekundy, a dysk SATA 3,2 sekundy. HDD przekroczył linię mety na ostatnim miejscu w 19,9 sekundy.

Forspoken miało ukazać się 25 maja, ale niedawno przesunięto datę premiery gry na 11 października. Interfejs API DirectStorage jest z kolei dostępny dla programistów dopiero od zeszłego tygodnia, więc na pewno zajmie trochę czasu, zanim pojawią się kolejne tytuły, które robią z niego użytek.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Technologia DirectStorage zaprezentowana w grze Forspoken. Gracze będą zadowoleni

 0