Telewizory OLED stanowią już ponad połowę rynku telewizorów premium w Europie. LG liderem w branży

Telewizory OLED stanowią już ponad połowę rynku telewizorów premium w Europie. LG liderem w branży

Telewizory z technologią OLED stają się coraz bardziej popularne i stanowią już ponad połowę telewizorów premium sprzedawanych na rynku europejskim. Co więcej, oczekuje się, że w tym roku będą stanowić ponad 55% rynku, a w przyszłym roku jeszcze więcej.

Firma Omdia opublikowała prognozy dotyczące rozwoju rynku telewizorów OLED. Według niej telewizory tego typu w Europie już wyprzedzają LCD w segmencie premium (cena powyżej 1500 USD). Jeszcze w ubiegłym roku wskaźnik ten wynosił 47,7% dla OLED i 52,3% dla technologii LCD, w tym roku już oczekuje się osiągnięcia 55,6% udziału w rynku dla OLED, a w 2023 r. spodziewany jest dalszy wzrost, do 66,8%.

Europejski rynek to 44% globalnej sprzedaży telewizorów OLED. Na kontynencie króluje LG, przejmując 65,8% udziałów w rynku i dostarczając 90% paneli OLED do telewizorów. 

Według firmy Europa jest największym rynkiem sprzedaży telewizorów. Według statystyk 23% wszystkich sprzedanych telewizorów sprzedano w zeszłym roku (213,5 mln sztuk na całym świecie) właśnie na Starym Kontynencie. Na drugim miejscu jest Ameryka Północna z 22% udziałem. To Europa napędza sprzedaż technologii OLED, gdzie w ubiegłym roku sprzedano 2,9 mln telewizorów OLED, co stanowi 44% światowego rynku (w porównaniu z 23% całego rynku telewizorów). W tym roku spodziewana jest sprzedaż na poziomie 3,4 mln. Wyraźnym europejskim numerem jeden jest LG z 65,8% reprezentacją, na drugim miejscu jest Sony z 17%, a trzecim Philips z 11%. Jeśli chodzi o panele, LG Display dostarcza panele OLED do 90% wszystkich telewizorów.

Telewizory OLED mają sprzedawać się głównie na rynku europejskim w drugiej połowie roku. Nawet w warunkach globalnej inflacji oczekuje się, że popyt na produkty premium utrzyma się wśród konsumentów o wysokich dochodach, którzy nie są tak dotknięci sytuacją gospodarczą. Mistrzostwa Świata w Katarze, które odbędą się w listopadzie, mogą doprowadzić do ożywienia sprzedaży telewizorów w Europie wśród fanów piłki nożnej. Oczekuje się również, że detaliści i producenci, którzy odczuli stagnację sprzedaży telewizorów w pierwszej połowie roku, będą bardziej aktywni w sprzedaży wysokomarżowych produktów premium, takich jak OLED, wraz ze zbliżającym się Amazon Prime Day i Black Friday.

 
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Telewizory OLED stanowią już ponad połowę rynku telewizorów premium w Europie. LG liderem w branży

 0