Tesla to śmierć na drogach. Autopilot jest wadliwy i testowany na klientach. Należy tego zakazać...

Tesla to śmierć na drogach. Autopilot jest wadliwy i testowany na klientach. Należy tego zakazać...

Założyciel i dyrektor generalny Green Hills Software wykupił całostronicową reklamę w New York Times, stwierdzając, że „miliony umierałyby każdego dnia”, gdyby aktualna wersja systemu Full Self-Driving Tesli miała pełną kontrolę nad każdym pojazdami na drogach.

Dan O'Dowd prowadzi firmę, która dostarcza systemy operacyjne kilku producentom samochodów, a także przemysłowi obronnemu i lotniczemu. Osobiście zapłacił on za reklamę w ramach utworzonego przez siebie The Dawn Project, który wzywa do zakazu „niebezpiecznego oprogramowania z systemów krytycznych dla bezpieczeństwa”, które mogłyby umożliwić hakerom zdalne sterowanie podłączonymi urządzeniami, w tym autonomicznymi samochodami podłączonymi do internetu, w celu wywołania śmierci. O'Dowd twierdzi, że funkcja Full Self-Driving, która według Tesli znajduje się w fazie beta i jest zdolna do ograniczonej autonomii tylko pod nadzorem kierowcy popełnia co osiem minut  „krytyczny błąd jazdy” i inne błędy co 36 minut, które „prawdopodobnie spowodują kolizję”, jeśli pozwoli się na autonomię.

Dyrektor Green Hills Software oskarża Teslę o wypuszczenie systemu, który jest co najwyżej w wersji alfa i nie powinien być dostępny dla użytkowników, bo stanowi dla nich zagrożenie. Musk odpowiedział, że system Green Hills, który znajduje się m.in. w BMW iX, to "kupa śmieci".

O'Dowd nazwał Full Self-Driving „najgorszym komercyjnym oprogramowaniem, jakie kiedykolwiek widziałem” i uważa, że system ​​jest tak naprawdę w fazie alfa, która powinna być testowana przez wewnętrznych pracowników Tesli, a nie przez właścicieli Tesli. „Oprogramowanie, które napędza autonomiczne samochody, od którego będą zależeć miliony istnień ludzkich, musi być najlepszym oprogramowaniem” – powiedział. Chociaż ograniczona wersja Full Self-Driving jest dostępna dla każdego posiadacza Tesli, właściciele mogą również ubiegać się o zostanie beta testerami bardziej zaawansowanej wersji, jeśli mają wystarczająco wysoki wynik bezpieczeństwa jazdy, określony przez oprogramowanie ich samochodu.

Elon Musk zareagował w swoim stylu i skomentował reklamę tweetem: „Oprogramowanie Green Hills to kupa śmieci. Linux ftw” i zgodził się z komentarzem, że krytycy Full Self-Driving „zawsze mają ogromny interes finansowy w konkurencyjnym rozwiązaniu”. O'Dowd powiedział FOX Business, że najlepszym źródłem informacji o produkcie są jego konkurenci, dodając, że oryginalna wersja Autopilota Tesli, który był prekursorem Full Self-Driving, została zbudowana przy użyciu oprogramowania Green Hills - jego firmy, po tym jak on sam wycofał się z projektu, widząc jego wady. Obecny system operacyjny Green Hills Software jest używany m.in. w pojeździe elektrycznym BMW iX.

O'Dowd oferuje nagrodę w wysokości 10000 USD każdemu, kto znajdzie inny komercyjny produkt sprzedawany przez firmę z listy Fortune 500, która co osiem minut ma krytyczną awarię.

 

 

 

 

 

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Tesla to śmierć na drogach. Autopilot jest wadliwy i testowany na klientach. Należy tego zakazać...

 0