Tim Sweeney ujawnił kluczową zmianę w Unreal Engine 6. Na to gracze czekają od lat

Tim Sweeney ujawnił kluczową zmianę w Unreal Engine 6. Na to gracze czekają od lat

W najnowszym odcinku podcastu Lexa Friedmana, Tim Sweeney, prezes Epic Games i największy udziałowiec firmy, po raz pierwszy publicznie odniósł się do planów związanych z Unreal Engine 6. Choć oficjalna premiera nowej wersji silnika jest jeszcze odległa, zapowiedzi wskazują na istotny krok upgrade technologii, która pod lat wyznacza standardy w tworzeniu gier wideo.

Sweeney ujawnił, że Unreal Engine 6 ma na celu zjednoczenie obecnie rozdzielonych ścieżek rozwojowych. Epic Games prowadzi dziś równoległe prace nad wersją Unreal Engine 5 dla deweloperów gier oraz wersją dostosowaną do potrzeb społeczności Fortnite. Niestety, wiele funkcji dostępnych w jednej gałęzi nie znajduje zastosowania w drugiej, głównie z powodu trudności z ich wdrożeniem na wszystkich siedmiu głównych platformach sprzętowych. Unreal Engine 6 ma to zmienić. Będzie punktem, w którym te dwa nurty spotkają się i zostaną zintegrowane. Choć nie podano konkretnej daty premiery, pierwsze wersje testowe mogą trafić do deweloperów w ciągu najbliższych dwóch do trzech lat.

Unreal Engine 6 ma zerwać z dotychczasowym podejściem i w pełni wykorzystać potencjał programowania wielowątkowego.

Koniec z ograniczeniami jednordzeniowej symulacji

Jednym z najważniejszych wyzwań, jakie Epic planuje pokonać w nowej generacji silnika, jest długo utrzymywana decyzja o jednordzeniowej symulacji gry. Do tej pory Unreal Engine używał tylko jednego rdzenia procesora do prowadzenia symulacji gry, pozostawiając pozostałe rdzenie głównie dla pozostałych elementów logiki. Jak przyznał Sweeney, decyzja ta miała uprościć procesy zarówno wewnątrz firmy, jak i dla partnerów oraz społeczności deweloperskiej. Jednak w dłuższej perspektywie okazała się poważnym ograniczeniem, szczególnie w dobie procesorów wielordzeniowych.

Unreal Engine 6 ma zerwać z tym podejściem i w pełni wykorzystać potencjał programowania wielowątkowego. To oznacza, że przyszłe gry będą mogły korzystać ze znacznie większej mocy obliczeniowej współczesnych CPU, co może wpłynąć na poprawę wydajności i jakości rozgrywki.

Kiedy zobaczymy pierwsze gry na UE6?

Choć wizja Unreal Engine 6 rysuje się bardzo obiecująco, gracze będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Pierwsza wersja preview silnika Unreal Engine 5 pojawiła się na początku 2022 roku, ale gry rzeczywiście wykorzystujące tę technologię, jak Layers of Fear, Remnant II, Immortals of Aveum czy Lords of the Fallen, trafiły na rynek dopiero w 2023 roku. Zakładając podobny harmonogram, pierwszych tytułów opartych na Unreal Engine 6 można się spodziewać najwcześniej w 2028 lub 2029 roku.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Tim Sweeney ujawnił kluczową zmianę w Unreal Engine 6. Na to gracze czekają od lat

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł