Optymalizacja Starfielda wzbudza kontrowersje, a gracze narzekają na problemy z płynnością nawet na komputerach wyposażonych w bardzo dobre podzespoły spełniające wymagania sprzętowe. Todd Howard będący twarzą Bethesda Softworks zdradził, jak poradzić sobie w takiej sytuacji.
Masz problemy z działaniem Starfielda? Zainwestuj w mocniejszy komputer - radzi Todd Howard
Starfield ma dwie twarze - jedną dobrą, na którą składają się historia, świat czy rozgrywka oraz złą w postaci optymalizacji uznawanej przez niektórych za największą katastrofę roku w branży gier (polecamy nasz test). Gracze odczuwają spadki płynności nawet na procesorach i kartach graficznych spełniających zalecane wymagania sprzętowe. Oczywiście Bethesda musi połatać tego potworka, ale nim to zrobi rady udzielił Todd Howard z Bethesdy, który polecił, by ludzie mierzący się ze spadkiem płynności... zainwestowali w nowy PC. Twórca na pytanie dlaczego studio nie zoptymalizowało gry pod komputery, zaprzeczył i odparł, że to zrobiono.
Todd Howard z Bethesdy poradził graczom mającym kłopoty z działaniem Starfielda, żeby kupili mocniejszy PC.
„Zrobiliśmy to, działa świetnie. To gra komputerowa nowej generacji. Naprawdę rozwijamy technologię, więc być może będziesz musiał ulepszyć swój komputer na potrzeby tej gry, ale dzieje się w niej mnóstwo świetnych rzeczy, a reakcja fanów jest niesamowita”. Starfield nie zawiera żadnych efektów Ray Tracing, więc nie wiem, w jaki sposób gra wykorzystuje tę technologię. Trzeba przyznać, że Starfield ma świetny system LOD. Jednak grafika gry jest niespójna i w niektórych scenach może to wyglądać świetnie, a w innych może prezentować się przeciętnie.
Starfield ma problemy z działaniem przy 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 4K nawet na karcie NVIDIA GeForce RTX 4090. Dodatkowo wzrost wydajności po obniżeniu ustawień w grze jest, lecz niezbyt duży. Więc tak, wbrew temu, co mówi Howard, produkcja rzeczywiście ma pewne problemy z optymalizacją.
Bethesda chwali się sukcesem Starfielda
Starfield mimo kłopotów z optymalizacją odnosi ogromny sukces. Bethesda ujawniła, że to największa premiera w historii firmy, a gra przyciągnęła od wydania aż 6 mln graczy. Nie jest to jednak liczba sprzedanych egzemplarzy i warto pamiętać, iż tytuł znajdziemy w Game Passie kosztującym 39 złotych miesięcznie, więc platforma Microsoftu zapewne przygarnęła lwią część z przytoczonej grupy.
Co ciekawe fani PlayStation, na którym Starfielda nie ma, spełnili swą groźbę i bombardują produkcję negatywnymi recenzjami w serwisie Metacritic. Obecnie średnia na podstawie ponad 3 tysięcy recenzji wynosi 5.4.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Todd Howard: Masz problemy z działaniem Starfielda? Kup mocniejszy komputer