Smerfy, czyli osoby, które mają zazwyczaj wysokie umiejętności i grają na mniej doświadczonych od siebie użytkowników są zmorą większości graczy. Problem jest dostrzegany szczególnie w grach sieciowych free-to-play, które są darmowe i by w nie zagrać wystarczy założyć konto. Niestety tacy gracze są obecni w Overwatch 2, na co uwagę zwrócili deweloperzy.
Scott Mercer i Morgan Maddren, jedni z twórców gry Overwatch 2 podczas transmisji na żywo odnieśli się do smurfingu. Przyznali oni, że smerfowanie rujnuje dobieranie nowych graczy, ponieważ system matchmakingu bierze pod uwagę dwie grupy graczy: nowych i powracających po przerwie. Wśród tych pierwszych spotykane są smerfy, które założyły nowe konto, żeby pograć z kolegami z mniejszymi rangami lub po prostu chcący wbić konkretną rangę na nowym koncie. Teraz system stara się wykrywać utalentowanych graczy oszukujących algorytm.
Autorzy gry Overwatch 2 nie tolerują smerfów i proszą, by nie grać w ten sposób.
Przejście na model free-to-play sprawiło, że w Overwatch 2 pojawiło się mnóstwo nowych kont. Oczywiście to, że za dany tytuł trzeba zapłacić do pewnego stopnia ogranicza liczbę smurfów, ale też nie do końca. Dodatkowo produkcja wymaga podania numeru telefonu w celu weryfikacji, co również powinno ograniczyć przytoczone zjawisko. Blizzard nie toleruje smerfów i prosi, aby nie zakładano nowych kont do smurfingu. „Prawdziwą zmorą mojego życia jest, to gdy gracze bawią się w »od zera do Grandmastera«. Zakładają nowe konta i chcą jak najszybciej wbić najwyższą rangę” – powiedział Maddren.
„Pragniemy uniknąć sytuacji, gdy do Overwatch dołącza nowy gracz, a system źle ocenia jego umiejętności, w konsekwencji przegrywa parę meczów z rzędu, bo narzędzie bierze go za lepszego zawodnika niż jest w rzeczywistości” – tłumaczy Mercer. Deweloper wystosował apel do wszystkich smerfów, żeby nie zakładali nowych kont, a tym bardziej nie robili wyzwania od najniższej do najwyższej rangi.
Według twórców oba podejścia wywracają do góry nogami dość delikatny system. Kiedy smerf przedziera się przez gry, wszyscy inni nowi gracze tracą swoją niewidzialną ocenę umiejętności, czyli MMR. Pokonanie kogoś o wiele lepszego od ciebie jest nie tylko niefortunnym doświadczeniem, ale system losujący musi ponownie dostosować się do tego, co jest w zasadzie przypadkowym meczem.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Twórcy Overwatch 2 nie tolerują smurfingu i apelują, by nie grać w ten sposób