Twórcy Prince of Persia: The Sands of Time Remake odnoszą się do krytyki ich gry

Twórcy Prince of Persia: The Sands of Time Remake odnoszą się do krytyki ich gry

Prince of Persia: The Sands of Time Remake to zapowiedziana przez Ubisoft odświeżona edycja popularnej gry wydanej pierwotnie w 2003 roku. Produkcja wywołała wśród graczy pewne kontrowersje, a najwięcej zastrzeżeń wzbudziła oprawa graficzna. Fani twierdzą, że projekt przypomina bardziej remaster niż pełnoprawny tworzony od zera remake, w którym można natrafić na dublowane modele postaci czy widoczne w trailerze problemy z wczytywaniem obiektów. Część osób twierdzi wręcz, że wizualnie tytuł jest jak na dzisiejsze standardy nieco przestarzały i odbiega od wielu innych gier m.in. dwóch odsłon Resident Evil. Nie zabrakło zarzutów, jakoby Ubisoft poskąpił finansów na remake lub powstawał on w szybkim tempie, w efekcie doprowadziło to do zaniedbań. Do zarzutów postanowili odnieść się twórcy odpowiedzialni za Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

W wywiadzie udzielonym serwisowi TheMakoReactor jeden z autorów gry powiedział, że grafika Prince of Persia: The Sands of Time Remake jest w pełni przemyślana i nie ma miejsca na przypadek, zaś nakłady pieniężne są porównywalne z pozostałymi tytułami.

W wywiadzie udzielonym serwisowi TheMakoReactor, Syed Abbas jeden z autorów gry powiedział, że grafika jest w pełni przemyślana i nie ma miejsca na przypadek, zaś Sashi Menon dodał, iż nakłady pieniężne są porównywalne z pozostałymi dostępnymi na rynku tytułami. „To nie ma nic wspólnego z harmonogramem ani budżetem” - stwierdził Menon. Natomiast według reżysera Pierre'a Sylvain-Giresa pewnym ograniczeniem okazał się w tej sytuacji silnik produkcji, bowiem rozwiązania dedykowanego serii Assassin's Creed nie przygotowano z myślą o spowalnianiu i cofaniu czasu, a engine Anvil jest przeznaczony głównie do gier z otwartym światem. Jednocześnie zdradzono,i iż w pewnej chwili nad produkcją czuwało 170 osób co tylko pokazuje, że skala projektu nie była mała.

Prince of Persia: The Sands of Time Remake trafi na PC, PlayStation 4 i Xbox One 21 stycznia 2021 roku. Gra nadal ma w pewnym stopniu przypominać oryginał, aczkolwiek nie brakuje nowości w postaci m.in. nowych animacji motion capture, assetów czy kilku usprawnień rozgrywki natomiast całość funkcjonuje na silniku AnvilNext Engine. Warto zaznaczyć, że The Sands of Time to pierwszy tego typu pełnoprawny remake od Ubisoft Pune oraz Ubisoft Mumbai. Oczywiście nie będzie to produkcja idealna pozbawiona wad i nie wolno zapominać, że deweloperzy wyznaczyli sobie pewien styl graficzny i utrzymają go niezależnie od krytyki społeczności. Podkreśla to zresztą Sylvain Gires zaznaczając, że wybrano taki a nie inny styl, by produkcja się wyróżniała. Istnieje opcja, że wizualnie Prince of Persia: The Sands of Time Remake ma wywołać u graczy pamiętających pierwowzór nostalgiczne wspomnienia.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Twórcy Prince of Persia: The Sands of Time Remake odnoszą się do krytyki ich gry

 0