Tylko 16 kl./s w Cyberpunk 2077 w trybie RT Overdrive na GeForce RTX 4090

Tylko 16 kl./s w Cyberpunk 2077 w trybie RT Overdrive na GeForce RTX 4090

Wczoraj NVIDIA opublikowała krótkie wideo, które pokazuje możliwości tzw. pełnego ray tracingu w Cyberpunk 2077. Gra od strony wizualnej prezentuje się kapitalnie po włączeniu trybu RT Overdrive, ale jak też można było się domyślić, śledzenie promieni w pełnej scenie stanowi ogromne obciążenie dla karty graficznej i okazuje się w takim scenariuszu nawet GeForce RTX 4090 może oferować natywnie zaledwie 16 kl./s. Bez aktywacji DLSS 3 się więc nie obędzie. 

RT Overdrive to zupełnie nowy tryb graficzny, który zostanie dodany do gry Cyberpunk 2077 11 kwietnia. Ten zastępuje obecny potok śledzenia promieni w grze w pełni ujednoliconym rozwiązaniem path-tracingu, które znacznie rozszerza możliwości gry silnika renderującego gry. Zamiast renderowania hybrydowego otrzymujemy tu śledzenie promieni dla całej sceny. NVIDIA wcześniej prezentowała ten tryb, zdradzając, że ​​potrzebuje on średnio 635 obliczeń promienia na piksel — w porównaniu z zaledwie 39 promieniami na piksel w Battlefield V, jednej z pierwszych gier wspierających ray tracing.

GeForce RTX 4090 może oferować natywnie zaledwie 16 kl./s w Cyberpunk 2077 po aktywacji path-tracingu.

Path-tracing to przełom dla ray tracingu

Zwykłe tryby śledzenia promieni w Cyberpunku 2077 były hybrydowym rozwiązaniem renderującym, łączącym tradycyjną rasteryzację z odbiciami opartymi na ray tracingu, globalnym oświetleniem i innymi efektami. Dzięki pełnemu path-tracingowi każde źródło światła w grze jest symulowane w celu wygenerowania jak najbardziej realistycznego oświetlenia, cieni i odbić.

Cyberpunk 2077

Wszystkie źródła światła w grze wykorzystują path-tracing w połączeniu z nowymi technologiami NVIDII, w tym Real-Time Denoisers (NRD), RTX Direct Illumination (RTXDI) i Shader Execution Reordering (SER), co skutkować ma lepszą jakością obrazu i poprawą wydajności. Path-tracing zastosowano już w grze Portal RTX, ale to starszy i zdecydowanie mniej wymagający tytuł od Cyberpunka 2077.  

Path-tracing w Cyberpunk 2077

Crysis naszych czasów

Wideo Zielonych pokazuje ogromny spadek wydajności związany z aktywacją pełnego path-tracingu w tytule AAA, takim jak Cyberpunk 2077. NVIDIA przetestowała grę na swojej flagowej karcie GeForce RTX 4090 za ok. 10 tys. zł i w trybie Overdrive w rozdzielczości 4K,  to GPU nie było w stanie osiągnąć nawet 30 klatek na sekundę w natywnej rozdzielczości. Aby uzyskać grywalną liczbę klatek na sekundę, potrzebne jest wsparcie ze strony DLSS 3 w połączeniu ze skalowaniem obrazu (tryb DLSS 2 Performance), co pozwala cieszyć się trzycyfrową liczbą kl./s. 

To świetnie pokazuje, o ile bardziej wymagająca jest symulacja światła 3Dw porównaniu do jej udawania. Zdaje się jednak, że dożyliśmy czasów, w których dobrej jakości symulacja światła może być wykonywana w czasie rzeczywistym, choć przy wsparciu technik pokroju DLSS. Tak czy inaczej, aby cieszyć się trybem Overdrive RT w Cyberpunk 2077 na pewno będziecie potrzebować potężnej maszyny.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Tylko 16 kl./s w Cyberpunk 2077 w trybie RT Overdrive na GeForce RTX 4090

 0