Ubisoft i NVIDIA prezentują nowe możliwości NPC-ów w grach dzięki wykorzystaniu technik AI

Ubisoft i NVIDIA prezentują nowe możliwości NPC-ów w grach dzięki wykorzystaniu technik AI

Podczas prezentacji na konferencji GDC 2024, zespół twórców gier z firmy Ubisoft przedstawił przyszłość postaci niezależnych (NPC) i interaktywnej rozgrywki. 

Wraz z pojawieniem się generatywnej AI dynamiczne postacie niezależne stały się przedmiotem przełomowych zmian. NEO NPC to najnowszy projekt zespołu badawczo-rozwojowego Ubisoftu, który przedstawia interakcję zaawansowanych postaci niezależnych z graczami, ich otoczeniem i innymi postaciami w czasie rzeczywistym, otwierając nowe możliwości dynamicznego i złożonego opowiadania historii.

Projekt NEO NPC został opracowany przez multidyscyplinarny zespół Ubisoft Paris i narodził się w wyniku ścisłej współpracy studia Ubisoft z czołowymi partnerami technologicznymi w dziedzinie generatywnej AI, czyli firmami NVIDIA oraz Inworld AI.

Projekt NEO NPC został opracowany przez multidyscyplinarny zespół Ubisoft Paris i narodził się w wyniku ścisłej współpracy studia Ubisoft z czołowymi partnerami technologicznymi w dziedzinie generatywnej AI, czyli firmami NVIDIA oraz Inworld AI. Silnik postaci i sieć LLM firmy Inworld umożliwiły zespołowi narracyjnemu Ubisoft zbudowanie pełnego tła, bazy wiedzy i stylu konwersacji dla każdego NPC, podczas gdy narzędzie NVIDIA Audio2Face wchodzące w skład zestawu technik NVIDIA ACE, jest wykorzystywane do animacji twarzy w czasie rzeczywistym. 

Ubisoft zaprezentował możliwości NEO NPC w trzech oddzielnych scenariuszach demonstracyjnych. Każdy scenariusz koncentrował się na różnych aspektach zachowań postaci niezależnych, świadomości środowiskowej i kontekstowej, spektrum reakcji i animacji w czasie rzeczywistym, a także pamięci konwersacji, umiejętności współpracy i podejmowaniu strategicznych decyzji. Eksperymenty te przesuwają dotychczasowe granice w projektowaniu gier i immersji. 

Dzięki NEO NPC projektanci narracji i animacji w studiu Ubisoft połączyli niezawodność oskryptowanych elementów gry z dynamizmem spontanicznych interakcji, co stanowić może przełom dla potaci NPC w grach.  

Zespół narracyjny Ubisoft wykorzystując technikę od Inworld AI, stworzył dwie postacie niezależne. Bloom i Iron posiadają własną historię, bazę wiedzy i różne style konwersacji, co nadało im unikalnego charakteru. Technika Inworld zapewnia również postaciom niezależnym wewnętrzną wiedzę o ich otoczeniu, a także interaktywne odpowiedzi dzięki sieci LLM. Audio2Face odpowiada za animacje twarzy i synchronizację ruchu warg w czasie rzeczywistym.

„Generatywna sztuczna inteligencja zapewni graczom doświadczenia, których jeszcze nie można sobie wyobrazić. Z inteligentniejszymi światami, szczegółowymi postaciami oraz adaptacyjną narracją” - powiedział Guillemette Picard, wiceprezes ds. technologii produkcji w firmie Ubisoft. „Dzięki współpracy z firmą NVIDIA nad naszym prototypem NEO NPC, rozwiązanie Audio2Face firmy NVIDIA pomogło nam stworzyć głębszą immersję poprzez animacje twarzy w czasie rzeczywistym w celu uzyskania prawdziwie improwizowanych rozmów z postaciami niezależnymi”.

„Sztuczna inteligencja to potężne narzędzie, które może znacznie poprawić wrażenia graczy, czyniąc gry bardziej dynamicznymi, wciągającymi i wyjątkowymi”, powiedział John Spitzer, wiceprezes ds. technologii programistycznych i wydajnościowych w firmie NVIDIA. „Cieszymy się, że możemy współpracować z firmą Ubisoft, aby wykorzystać NVIDIA ACE w rozwoju cyfrowych postaci”.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ubisoft i NVIDIA prezentują nowe możliwości NPC-ów w grach dzięki wykorzystaniu technik AI

 0