Ubisoft popadł w niełaskę u graczy i mocno nadszarpnął swój wizerunek zabierając z kont grę The Crew, tłumaczą to wyłączeniem serwerów. I oczywiście ma to sens, ponieważ oficjalnie w ten tytuł nie da rady grać offline. Z drugiej strony ten przypadek pokazuje, iż gry cyfrowe w rzeczywistości nie są naszą własnością i możemy stracić do nich dostęp, a nawet mogą wyparować z konta.
Takie działania francuskiego wydawcy obudziły niezadowolenie graczy oraz doprowadziły do powstania inicjatywy Stop Killing Games, której organizatorzy apelują o wprowadzenie przepisów zapewniających grom żywot nawet po zakończeniu oficjalnego wsparcia. Do tej akcji odnosi się Ubisoft i wbija kij w mrowisko.
Według Ubisoftu gry nie są wieczne
Ruch Stop Killing Games zyskał na popularności po zamknięciu serwerów gry The Crew. W odpowiedzi na krytykę graczy Ubisoft ogłosił, że kolejne części serii, takie jak The Crew 2 i The Crew: Motorfest, będą posiadały tryb offline.
Prezes Ubisoftu powiedział, że gry nie są wieczne i nie da się utrzymywać wsparcia w nieskończoność, ale deweloperzy pracują nad rozwiązaniem, które wydłużyłoby życie grom.

Tymczasem prezes Ubisoftu, Yves Guillemot odniósł się do sytuacji i powiedział, iż firma „robi wszystko, co możliwe”, aby gry były dostępne przez długi czas. Podkreślił jednak, że żadne oprogramowanie nie jest wieczne. Wskazał też, że każdy nowy tytuł jest tworzony jako usługa, a jej dostępność z czasem może się skończyć.
Zdaniem Guillemota problem dotyczy całej branży, a nie tylko Ubisoftu. Firma ma świadomość, iż gracze chcą zachować dostęp do zakupionych gier, ale te starzeją się, a zapewnienie wsparcia przez wiele lat jest trudne i kosztowne. Przykładem mogą być narzędzia, które po 10–15 latach przestają działać z powodu zmian w systemach czy sprzęcie.
Szef Ubisoftu zaznaczył, że firma stara się ograniczyć negatywne skutki zamykania serwerów gier. Jednym z rozwiązań ma być udostępnianie trybów offline. Dodał też, że temat ten jest obecnie szeroko dyskutowany w branży i będzie wymagał dalszych działań.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ubisoft o zamykaniu gier: „Nic nie jest wieczne, ale staramy się być uczciwi wobec graczy”