W miniony weekend internet obiegła informacja, że Ubisoft dezaktywuje nieużywane konta i usunie wszelkie gry na PC powiązane z tym kontem. Teraz firma, na skutek ostrej krytyki ze strony graczy, zmieniła zdanie i postanowiła, że nie usunie żadnych kont, które zawierają zakupione gry.
W oświadczeniu wysłanym do The Verge rzecznik Ubisoft stwierdził, że teraz firma bierze pod uwagę cztery kryteria, zanim zdecyduje się usunąć konto:
- Aktywność w grach na koncie od momentu jego utworzenia
- Biblioteki konta: konta zawierające zakupione gry na PC nie podlegają usunięciu
- Czas nieaktywności konta, czyli ostatnie logowanie do naszego ekosystemu (w tym z gier Ubisoft na Steamie i innych platformach) — w praktyce na dzień dzisiejszy nigdy nie usuwaliśmy kont, które były nieaktywne przez mniej niż 4 lata
- Istnienie aktywnej subskrypcji powiązanej z kontem.
Wygląda więc na to, że nasze biblioteki gier Ubisoft na PC są bezpieczne.
Hey there. We just wanted to chime in that you can avoid the account closure by logging into your account within the 30 days (since receiving the email pictured) and selecting the Cancel Account Closure link contained in the email. We certainly do not want you to lose access to…
— Ubisoft Support (@UbisoftSupport) July 20, 2023
Wygląda więc na to, że nasze biblioteki gier Ubisoft na PC są bezpieczne, nawet jeśli nie logowaliśmy się do konta przez jakiś czas. Jeśli nie mamy zakupionych gier, Ubisoft zawiesi nasze konto, jeśli nie będzie aktywne przez cztery lata lub dłużej, czyli przez naprawdę długi czas.
Nawet jeśli konto zostanie zawieszone, Ubisoft twierdzi, że wydawca wyśle trzy e-maile do osoby posiadającej to konto „w ciągu 30 dni, oferując przywrócenie konta”. Po co więc w ogóle zawracać sobie głowę zawieszaniem lub usuwaniem nieaktywnych kont? Ubisoft twierdzi, że wynika to z zasad ustanowionych przez RODO w Unii Europejskiej. Dodał: „Nasze zasady są zgodne z wymogami prawnymi i standardami branżowymi. Środek ten działa również jako ochrona naszych graczy przed oszustwami”.
Podsumowując: jeśli od jakiegoś czasu nie logowaliście się na swoje konto Ubisoft, wasze gry na tym koncie powinny być bezpieczne, ale raz na jakiś czas lepiej zalogować się na nie i zachować je aktywne.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Ubisoft wyjaśnia zamieszanie w sprawie usuwania nieaktywnych kont graczy