Udział Huawei w rynku w Chinach zmniejszył się o połowę w ciągu niecałego roku

Udział Huawei w rynku w Chinach zmniejszył się o połowę w ciągu niecałego roku

Europejski oddział Huawei zajmujący się smartfonami radzi sobie coraz gorzej od czasu, gdy producent przestał wypuszczać nowe urządzenia ze wsparciem usług Google. Teraz najnowsze dane rynkowe pokazują, że spadek zainteresowania smartfonami tej firmy jest, co zaskakujące, coraz bardziej widoczny również w samych Chinach - ojczyźnie Huawei. Producenci wysłali łącznie 90,7 miliona smartfonów w Chinach w okresie od stycznia do marca 2021 roku, co stanowi wzrost o 36% rok do roku w tym okresie, chociaż warto zauważyć, że COVID-19 miał znaczący wpływ na pierwszy kwartał 2020 roku. Huawei od kilku był wiodącą marką w Chinach, ale jego panowanie dobiegło końca. W ubiegłym kwartale Huawei posiadał 16% udział w rynku w Chinach, co jest ogromnym spadkiem z ponad 30% udziału w drugim kwartale 2020 roku. W tym samym kwartale ubiegłego roku Huawei na krótko wyprzedził nawet  Samsunga jako największego na świecie producenta smartfonów.

Sankcje nałożone na Huawei powodują, że pomimo bardzo atrakcyjnych produktów, klienci zwracają się w stronę konkurencji. Sytuację oprócz usług Google komplikuje brak dostępu do chipów - a bez nich nie ma smartfonów.

Sankcje handlowe nałożone przez USA wydają się być bezpośrednią przyczyną dramatycznego spadku Huawei w jego ojczyźnie. Firma nie była w stanie otrzymywać chipów od TSMC ani innych dostawców od czasu wejścia w życie ograniczeń, więc Huawei ma teraz trudności z wysyłaniem urządzeń do klientów i sprzedawców detalicznych. O ile sytuacja się nie zmieni, co jest mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę obecne stanowisko administracji Bidena, Huawei może wkrótce zostać zmuszony do całkowitego wstrzymania dostaw smartfonów.

Na problemach Huawei skorzystała konkurencja. Vivo jest obecnie liderem rynku w Chinach, a jego udział w dostawach skoczył z 17% rok temu do 24% w I kwartale tego roku, a na zaufanie Chińczyków wpłynęło również partnerstwo Vivo z firmą ZEISS. Oppo znajduje się tuż za Vivo z 23% udziałem w rynku, a Huawei jest obecnie trzecią co do wielkości marką z wynikiem 16%, jednak Xiaomi dogania z 15% udziałem. Apple po raz kolejny zamyka pierwszą piątkę, chociaż tym razem jego udział w rynku wzrósł z 9% w I kwartale 2020 r. do 13% w I kwartale 2021 r. 

Pokaż / Dodaj komentarze do: Udział Huawei w rynku w Chinach zmniejszył się o połowę w ciągu niecałego roku

 0