Chociaż ostatnie doniesienia prasowe sugerują, że Tesle mogą być bezużyteczne w zimie, wyniki zimowego testu zasięgu przeprowadzonego w Europie pokazują zupełnie odwrotną sytuację. Fińska gazeta "Tekniikan Maailma (TM)" przeprowadziła testy, które wykazały, że pojazdy elektryczne Tesli są jednymi z najlepiej radzących sobie w mroźnych warunkach.
Zazwyczaj pojazdy elektryczne są testowane według standardu WLTP w temperaturze około +23°C. Jednak zdrowy rozsądek wskazuje, że elektryczne samochody mogą znacznie stracić na zasięgu w trudniejszych warunkach. W związku z tym fiński test miał na celu dokładne określenie, jak daleko popularne samochody elektryczne, w tym modele Tesli, mogą dojechać w rzeczywistych, zimowych warunkach.
„Silne mrozy wpłynęły na osiągi, jednak przy wymagających warunkach atmosferycznych niektóre samochody nadal radziły sobie zadowalająco pod względem zasięgu akumulatora, podczas gdy inne uległy awarii w nieoczekiwany sposób” - napisał Lauri Ahtiainen z TM.
Tesla is the winner🥇
— Nicklas 🇸🇪🚗T🐂📈🍀♻️🚀 (@NicklasNilsso14) January 21, 2024
The winter have been cold in many places this year, both in Canada, US and the Nordic countries.
The amount of headlines with dead EV’s have been all over the place!
Here are some FACTS about Electric cars, mainly Tesla in the cold winter.
A real test in… pic.twitter.com/mkPc3UfVGo
Pogoda podczas testu zasięgu była szczególnie surowa, osiągając temperaturę około -20°C. W teście wzięły udział różne pojazdy elektryczne, w tym zmodernizowana Tesla Model 3 Long Range Dual Motor, Volkswagen ID.7 Pro Elegance, BWM i5 eDrive 40 M Sport, BYD Dolphin Comfort, Hyundai Kona Electric 65 kWh Premium, MG4 Luxury i inne.
Test przeprowadzony przez fińską gazetę "Tekniikan Maailma (TM)" był dość prosty: każdy pojazd był eksploatowany do momentu, w którym nie nadawał się już do użytku. Wyniki testu wykazały, że Hyundai Kona Electric zatrzymał się, mimo że akumulator miał jeszcze 7% pojemności. Inne pojazdy elektryczne, takie jak MG4 i Volkswagen ID.7, zaczęły wprowadzać działania oszczędzające energię w miarę rozładowywania akumulatora, a pojazdy obniżyły ogrzewanie wnętrza odpowiednio o 15% i 10%.
Tesla wygrała, ale zasięg i tak spadł o połowę.
Warto zauważyć, że zmodernizowany Tesla Model 3 Long Range Dual Motor, wyposażony w ulepszony podwójny silnik AWD, nadal był w stanie poruszać się, nawet gdy poziom naładowania akumulatora wskazywał 0%. Mimo ekstremalnie niskiej temperatury, pojazd przejechał ponad 300 km. Chociaż jego całkowity zasięg podczas testu znacznie spadł w porównaniu z szacowanym zasięgiem WLTP wynoszącym 629 km, nadal znacząco wyróżniał się na tle konkurencji. Ostatecznie zmodernizowana Tesla Model 3 została uznana za zwycięzcę zimowego testu zasięgu przeprowadzonego przez fińską gazetę pod względem ogólnych osiągów.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Ulepszona Tesla Model 3 wygrywa zimowy test zasięgu w temperaturze -20°C. Ale zasięg i tak spadł...