Ulepszona Tesla Model 3 wygrywa zimowy test zasięgu w temperaturze -20°C. Ale zasięg i tak spadł...

Ulepszona Tesla Model 3 wygrywa zimowy test zasięgu w temperaturze -20°C. Ale zasięg i tak spadł...

Chociaż ostatnie doniesienia prasowe sugerują, że Tesle mogą być bezużyteczne w zimie, wyniki zimowego testu zasięgu przeprowadzonego w Europie pokazują zupełnie odwrotną sytuację. Fińska gazeta "Tekniikan Maailma (TM)" przeprowadziła testy, które wykazały, że pojazdy elektryczne Tesli są jednymi z najlepiej radzących sobie w mroźnych warunkach. 

Zazwyczaj pojazdy elektryczne są testowane według standardu WLTP w temperaturze około +23°C. Jednak zdrowy rozsądek wskazuje, że elektryczne samochody mogą znacznie stracić na zasięgu w trudniejszych warunkach. W związku z tym fiński test miał na celu dokładne określenie, jak daleko popularne samochody elektryczne, w tym modele Tesli, mogą dojechać w rzeczywistych, zimowych warunkach.

„Silne mrozy wpłynęły na osiągi, jednak przy wymagających warunkach atmosferycznych niektóre samochody nadal radziły sobie zadowalająco pod względem zasięgu akumulatora, podczas gdy inne uległy awarii w nieoczekiwany sposób” - napisał Lauri Ahtiainen z TM.

Pogoda podczas testu zasięgu była szczególnie surowa, osiągając temperaturę około -20°C. W teście wzięły udział różne pojazdy elektryczne, w tym zmodernizowana Tesla Model 3 Long Range Dual Motor, Volkswagen ID.7 Pro Elegance, BWM i5 eDrive 40 M Sport, BYD Dolphin Comfort, Hyundai Kona Electric 65 kWh Premium, MG4 Luxury i inne.

Test przeprowadzony przez fińską gazetę "Tekniikan Maailma (TM)" był dość prosty: każdy pojazd był eksploatowany do momentu, w którym nie nadawał się już do użytku. Wyniki testu wykazały, że Hyundai Kona Electric zatrzymał się, mimo że akumulator miał jeszcze 7% pojemności. Inne pojazdy elektryczne, takie jak MG4 i Volkswagen ID.7, zaczęły wprowadzać działania oszczędzające energię w miarę rozładowywania akumulatora, a pojazdy obniżyły ogrzewanie wnętrza odpowiednio o 15% i 10%.

Tesla wygrała, ale zasięg i tak spadł o połowę.

Warto zauważyć, że zmodernizowany Tesla Model 3 Long Range Dual Motor, wyposażony w ulepszony podwójny silnik AWD, nadal był w stanie poruszać się, nawet gdy poziom naładowania akumulatora wskazywał 0%. Mimo ekstremalnie niskiej temperatury, pojazd przejechał ponad 300 km. Chociaż jego całkowity zasięg podczas testu znacznie spadł w porównaniu z szacowanym zasięgiem WLTP wynoszącym 629 km, nadal znacząco wyróżniał się na tle konkurencji. Ostatecznie zmodernizowana Tesla Model 3 została uznana za zwycięzcę zimowego testu zasięgu przeprowadzonego przez fińską gazetę pod względem ogólnych osiągów.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ulepszona Tesla Model 3 wygrywa zimowy test zasięgu w temperaturze -20°C. Ale zasięg i tak spadł...

 0