Epic Games oficjalnie zaprezentowało Unreal Engine 5.6 (UE 5.6), czyli najnowszą wersję swojego flagowego silnika graficznego, skierowanego do deweloperów gier, animatorów i profesjonalistów z branży kreatywnej. Aktualizacja ta przynosi szereg przełomowych zmian, z których najważniejszą ma być osiąganie płynnych 60 klatek na sekundę z włączonym ray tracingiem na konsolach obecnej generacji, komputerach klasy high-end oraz mocnych urządzeniach mobilnych.
Jednym z kluczowych elementów UE 5.6 jest usprawniony system Lumen Global Illumination, który teraz działa szybciej dzięki przeniesieniu części obciążeń z CPU na GPU. To pozwala silnikowi osiągać zauważalnie lepszą wydajność bez konieczności rezygnowania z zaawansowanego oświetlenia w czasie rzeczywistym z zachowaniem pełnych efektów ray tracingu.
Epic Games oficjalnie zaprezentowało Unreal Engine 5.6 (UE 5.6), czyli najnowszą wersję swojego flagowego silnika graficznego.
Fast Geometry Streaming i lepsza fizyka
W wersji 5.6 pojawił się także eksperymentalny moduł Fast Geometry Streaming Plugin, który przyspiesza ładowanie otwartych światów, nawet jeśli projekt zawiera ogromne ilości statycznych obiektów. Dzięki temu twórcy mogą rozbudowywać swoje światy bez obawy o utratę płynności.
Kolejną istotną zmianą jest asynchroniczne tworzenie i niszczenie stanów fizycznych, co pozwala na szybsze ładowanie obiektów z interakcjami fizycznymi bez blokowania głównych procesów silnika. To ogromna ulga dla gier z otwartym światem, które opierają się na bogatej fizyce i interakcji z otoczeniem.

UE 5.6 wprowadza również zaktualizowane profile urządzeń, które automatycznie dostosowują ustawienia graficzne do aktualnego sprzętu, niezależnie, czy jest to konsola, komputer czy urządzenie mobilne. Deweloperzy zyskują w ten sposób pewność, że gra będzie działać płynnie na każdej platformie bez potrzeby ręcznej optymalizacji.
Wiedźmin 4 na PS5 to pokaz możliwości silnika
Epic Games zaprezentowało nową wersję silnika, prezentując fragment rozgrywki dema technologicznego Wiedźmina 4 na konsoli PlayStation 5. To działało w 60 kl./s i aktywnym ray tracingiem „prosto z pudełka”, bez dodatkowych poprawek, co podkreśla wydajność i potencjał nowej wersji UE.
Usprawnienia dla twórców
Unreal Engine 5.6 przynosi także istotne zmiany dla twórców treści:
- Motion Trails – kompletnie przeprojektowane narzędzie do animacji postaci;
- Ulepszony Curve Editor – łatwiejsze manipulowanie animacjami opartymi na krzywych;
- Aktualizacje Sequencera – jeszcze lepsza kontrola nad linią czasu w scenach filmowych.
Choć na chwilę obecną jedyną oficjalnie ogłoszoną grą na Unreal Engine 5.6 jest Wiedźmin 4, to dzięki otwartym licencjom i rosnącemu zainteresowaniu silnikiem ze strony deweloperów, można spodziewać się wysypu nowych tytułów w nadchodzących miesiącach.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Unreal Engine 5.6 łamie bariery. 60 FPS z ray tracingiem dla każdego