Uwaga! Ubisoft kasuje nieaktywne konta i usuwa gry. Firma tłumaczy się... RODO

Uwaga! Ubisoft kasuje nieaktywne konta i usuwa gry. Firma tłumaczy się... RODO

Rzadko się zdarza, żeby gracz przez rok nie logował się na swoje konto z grami. Jeśli jednak planujecie dłuższą przerwę, możecie bezpowrotnie stracić swoje gry.

Pewien gracz z Norwegii twierdzi, że Ubisoft usunął jego konto Ubisoft Connect i wszystkie przypisane gry z powodu braku aktywności. Użytkownik ukrywający się pod pseudonimem Tor, powiedział, że ​​sprzedał swój komputer w 2020 roku, aby leczyć swoje uzależnienie od gier. Kiedy ponownie postanowił zacząć grać, jego konto Ubisoft zostało zamknięte. Po zresetowaniu hasła Tor odkrył, że setki dolarów wydanych na gry takie jak Rainbow Six i Assassin's Creed, przepadły. W skrzynce miał tylko jeden e-mail od Ubisoftu ostrzegający o braku aktywności na koncie, który na dodatek wylądował w spamie. Ubisoft twierdzi, że nie może przywrócić konta ani oddać utraconych gier.

Ubisoft skasował konto gracza, które było nieaktywne przez rok, bezpowrotnie usuwając dostęp do  zakupionych gier. Firma zasłania się interpretacją art. 5.1e unijnego prawa RODO, który dotyczy tego, jak długo firmy powinny przechowywać dane osobowe użytkowników.

Przedstawiciel Ubisoftu powiedział, że nieaktywne konta usuwane są zgodnie z interpretacją art. 5.1e unijnego prawa RODO, który dotyczy tego, jak długo firmy powinny przechowywać dane osobowe użytkowników. Warunki korzystania z usługi Ubisoft mówią, że firma może wydać ostrzeżenie, a następnie usunąć nieaktywne konto po sześciu miesiącach. Jednak firma powiedziała PCWorld, że zwykle czyści konta z zakupionymi na nich grami wysyłając najpierw trzy ostrzeżenia przed podjęciem działania i nigdy nie usuwa konta po mniej niż czterech latach braku aktywności. Oświadczenie to mija się jednak z tym co spotkało Tora.

Żadna usługa gamingowa nie prowadzi podobnych działań. Ani GOG, ani Steam nie usuwają kont za nieaktywność. Blizzard może co najwyżej zmienić imię postaci WoW lub usunąć konto Diablo II, jeśli któreś z nich jest przez jakiś czas nieaktywne. Niestety to kolejny przykład, że kupując niektóre produkty cyfrowe wcale nie jesteśmy ich właścicielami. Co więcej, wiadomości o usunięciu konta są tak niecodzienne, że wielu użytkowników mogłoby pomyśleć, że to próba oszustwa i zignorować taką wiadomość, zwłaszcza gdy trafi do spamu.

W każdym razie niech to będzie przypomnienie, że kupując większość produktów cyfrowych, nie jesteś ich w pełni właścicielem. Ponadto wiadomości e-mail z ostrzeżeniem o usunięciu konta mogą być problematyczne, ponieważ użytkownicy mogą myśleć, że są oszustwami typu phishing lub zostać odfiltrowani do folderu ze spamem, tak jak w tym przypadku. Niestety to kolejna wpadka wizerunkowa Ubisoftu, który co chwila sam sobie rzuca kłody pod nogi.

Zobacz także:

  •  
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Uwaga! Ubisoft kasuje nieaktywne konta i usuwa gry. Firma tłumaczy się... RODO

 0