Kilka dni temu głośno zrobiło się o problemie związanym z technologią AMD Anti-Lag+, która powodowała otrzymywanie przez graczy blokad w popularnych tytułach online. Valve ogłosiło już rozpoczęcie cofania niesłusznych banów i dodało do CS2 odpowiednie zabezpieczenie.
Problem z Anti-Lag+. O co chodzi?
Tydzień temu deweloperzy Counter-Strike 2 poinformowali o sporym problemie z funkcją AMD Anti-Lag+. W komunikacie udostępnionym na platformie X (dawniej Twitter) ostrzegli, że jej włączenie może skutkować otrzymaniem blokady konta. Działo się tak ponieważ technologia AMD rozszerza biblioteki DLL w plikach gry, na co surowo reagował system VAC. Zaledwie dzień później pojawił się komentarz ze strony grupy AMD Radeon, w którym poinformowano, aby nie włączać technologii Anti-Lag+ w CS2.
W informacjach o wydaniu wersji z 19 października znalazł się podpunkt mówiący o wprowadzeniu weryfikacji sterowników graficznych AMD przy uruchomieniu.
Następnym krokiem ze strony AMD było już wypuszczenie aktualizacji sterowników oznaczonych jako Adrenalin Edition 23.10.2. W nowej wersji oprogramowania dość drastycznie uporano się z problemem, ponieważ kompletnie wyłączona Anti-Lag+ we wszystkich wspieranych grach. Mimo to deweloperzy Counter-Strike 2 wzięli sprawy w swoje ręce i dodatkowo zabezpieczyli graczy.
Sterowniki będą weryfikowane
W informacjach o wydaniu wersji Counter-Strike 2 z 19 października znalazł się podpunkt mówiący o wprowadzeniu weryfikacji sterowników graficznych AMD przy uruchomieniu. Ma to oczywiście na celu sprawdzenie czy gracz nie posiada powodującego problem oprogramowania w wersji Adrenalin Edition 23.10.1. Ponadto dostaliśmy informację o rozpoczęciu prac nad cofaniem przyznanych blokad VAC z powodu włączonej funkcji Anti-Lag+, co zapowiadano już przy odkryciu błędu.
Niestety na tę chwilę nie wiadomo, kiedy Anti-Lag+ zostanie naprawiony. Gdyby sprawa dotyczyła tylko CS2 to łatka pojawiłaby się pewnie dość szybko. Sęk jednak w tym, że problem napotykany jest także w innych tytułach. We wpisie z 17 października, AMD poinformowało, że współpracuje z twórcami gier nad rozwiązaniem problemu i ponownym włączeniem technologii. Machina zatem ruszyła, więc jedyne co można teraz zrobić to cierpliwie czekać. Zdaje się jednak, że bez gruntownych zmian w działaniu Anti-Lag+ się nie obędzie.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Valve cofa niesłusze bany związane z funkcją Anti-Lag+ i zabezpiecza graczy CS2